D
DanneM
En fråga, vilket är bäst, jag har en dotter på 14 år som ridit i 8 år.
Rider på ridskola 2 ggr/v nu, och är medrytatre på en häst 2ggr/v.
Min sambo håller lektioner dom dagarna hon rider medryttarhästen.
(Hon har ridit dressyr själv med mkt bra meriter.)
Grejen är den att medryttarhästen är långt borta, och det blir mkt åkande.
Nu har jag fått tag i ett kanon stall, nära där vi bor, och har möjligheten att få hyra medryttarhästen.
Då skulle det alltså inte bli nån ridskola, och dottern får rida på den hästen hela veckorna. Med sambo som håller lektion 2 ggr/vecka.
Det verkar i mina ögon som den absolut bästa lösningen.
Men enligt min sambo så är det bättre vi rider som vi gjort för hon menar på att hon inte kommer lära sig ett dugg av att rida själv dom andra dagarna, snarare tvärtom, att hon kommer lägga sig till med olater osv.
Frågan är om det är så eller om hon inte vill att jag är i stallet 7 dagar i veckan??
Eller krävs det verkligen att man har lärare VARJE gång man rider ?
Hon rider LC nu.
Blir helt förvirrad av detta.
Rider på ridskola 2 ggr/v nu, och är medrytatre på en häst 2ggr/v.
Min sambo håller lektioner dom dagarna hon rider medryttarhästen.
(Hon har ridit dressyr själv med mkt bra meriter.)
Grejen är den att medryttarhästen är långt borta, och det blir mkt åkande.
Nu har jag fått tag i ett kanon stall, nära där vi bor, och har möjligheten att få hyra medryttarhästen.
Då skulle det alltså inte bli nån ridskola, och dottern får rida på den hästen hela veckorna. Med sambo som håller lektion 2 ggr/vecka.
Det verkar i mina ögon som den absolut bästa lösningen.
Men enligt min sambo så är det bättre vi rider som vi gjort för hon menar på att hon inte kommer lära sig ett dugg av att rida själv dom andra dagarna, snarare tvärtom, att hon kommer lägga sig till med olater osv.
Frågan är om det är så eller om hon inte vill att jag är i stallet 7 dagar i veckan??
Eller krävs det verkligen att man har lärare VARJE gång man rider ?
Hon rider LC nu.
Blir helt förvirrad av detta.