Efterlyser tråd!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dropdead
  • Startdatum Startdatum
D

Dropdead

För ett tag sedan har jag för mig att jag ögnade igenom en tråd där ni bukefalosare hade skrivit det längsta ni varit med om att ett sto varit dräktig.

Jag har letat förgäves efter denna tråd och hittar ingen, så jag skulle bli jätteglad om ni har den blekaste aning om vart den finns, annars tar jag gärna upp frågan igen:

Hur länge har era sto gått över som längst? :confused:
Vi har ett sto på gården nu, som är inne på dag 340...

Sv: Efterlyser tråd!

Mitt sto är inte bland de längstgående hitills men hon gick 359dgr i år innan det kom en pigg kille.

Då kan vi vänta ett tag till med andra ord... ;)

Men jag vill gärna ha fler svar? :)

Mitt sto gick över nästan 6 veckor, 370 dygn tror jag.

Fölis kom ut liten och såg för tidigt född ut, men hur pigg som helst :)

Någon skrev att islänningar kan gå över hela 2 månader ibland om jag ej minns fel?

Jag vet ett sto som gick 1 år och tre dagar.

Nu kom "vår" lilla fölbäbis ut iaf! :love: Alldeles just ikväll... :)

Grattis! :) I fjol gick mitt sto över 1 månad och 3 dagar, i år gick hon över 3 veckor och 1 dag!

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 997
Senast: Mia_R
·
Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 416
Senast: kryddelydd
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 353
Senast: Skjøldur
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 294
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka