Efterlängtad nyhet för viltspår/blodspår

russinbulle

Trådstartare
Eftersom många här håller på med blodspår, så kommer här en mycket trevlig nyhet. Äntligen slipper man böka med tillstånd från Jordbruksverket för att få lägga spår :) Det behövs heller inte längre tillstånd för att få köpa slaktrester från slakterier till hundarna.

Äntligen har Jordbruksverket lagt ner att försöka dra in pengar på precis allting.... ;)

http://www.jordbruksverket.se/amnes...1februari2015.4.174c24d814add5946048c05e.html

Jag har aldrig haft något tillstånd eftersom att vi nästan bara lägger med viltblod, men då kan man lägga med nöt utan att få dåligt samvete nu då :D

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 707
Senast: s957
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
3 396
Senast: ako
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 189
Senast: Meggan
·
Hoppning Stämmer det att det numera bara krävs besiktning vid tävling from 1,20 på stor häst? Jag har sökt och letat och läst och har bara hittat...
Svar
17
· Visningar
3 827
Senast: Arwyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka