Efterkontroll

Sv: Efterkontroll

Eftersom du råkade ut för en del komplikationer i samband med förlossningen kanske det är en läkare som ska göra efterkontrollen. Men ring och kolla med din barnmorska.

Snor din tråd lite, hur viktigt är det att gå på en efterkontroll? Vi flyttade straxt efter dottern föddes så det har inte blivit av att jag varit på ngn. Hade en kompikationsfri förlossning och kände mig helt återställd efter ngr veckor.

Senast ändrad:

Läkare har jag träffat i massor, har plockat en del stygn eftersom de dragit åt så pass på vissa ställen att jag inte kunde sitta (aj...) samt ett par besök på gynakuten, de kollade på återbesöklet på bb också. Har mailat min bm nu, får se vad hon svarar.

Hade jag haft en okomplicerad förlossning hade det nog inte kännts så viktigt, men jag skulle nog ändå vilja få svart på vitt att allt är ok där nere.

Turbofling:
Jag skulle faktiskt inte tro att det är så viktigt att gå på efterkontroll :confused:
Jag gick dit efter 13 veckor och det var för att jag ville ha preventivmedel. BM frågade om hur jag upplevde förlossningen och om allt känts bra efteråt och så gjordes en gynkoll.

Jag hade en helt komplikationsfri förlossning och sprack inte alls. Allt kändes helt som vanligt "där nere" och det var inget jag undrade över så om det inte vore för prevmedel skulle jag inte gått faktiskt!

På min efterkontroll gjordes in gynkoll eller så, vi bara pratade. Det var helt enkelt inte nödvändigt när förlossningen varit så komplikationsfri som den var och jag kände mig helt återställd.

Liknande trådar

Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 819
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar