Efterhängsna hund!

Aningsfull

Trådstartare
Sen Julie flyttade härifrån har Harry inte velat lämna mig för en sekund. I början var det väl lite gulligt att han bestämde sig för att vara kompis med mig hela dagarna istället, men nu håller jag på att bli vansinnig. :eek:
Han låter mig inte vara ifred för en sekund. Så fort jag reser mig för att gå någonstans följer han efter mig tätt i hälarna, sätter jag mig ner så försöker han klättra upp i famnen på mig, ute på promenaderna gör han inget annat än att bara följa efter mig. Det är följa John på hög nivå här hemma.
Igår testade jag honom lite för att se hur länge han skulle orka följa efter mig när vi var ute (han var lös i vanlig ordning). Jag bytte riktning hela tiden, gick i cirklar, gick kors och tvärs över gångbanan hela tiden, sprang ibland osv. Fast än sambon var med och gick helt som vanligt så hängde han bara efter mig i hälarna hela tiden och travade efter mig när jag sprang. Ignorerar honom gör jag så gott som hela tiden, men han är mer tålamodig än mig. Han kan gott stå och stirra på mig i 1 timme i sträck med hakan på min arm när jag sitter vid datorn och hoppfullt vifta på svansen varje gång jag tittar på honom.

Jag längtar tills Julie kommer hem igen så att jag får lite avlastning i vårat polande. ;)

I övrigt är han pigg och glad, äter och skiter normalt så det verkar inte vara nåt fel på honom. Han saknar nog bara sin lilla kompis. :D
 
Sv: Efterhängsna hund!

Ahaaa...
Men skulle det inte bli fint med små valpar med världens längsta ben och världens största öron??:confused:
 
Sv: Efterhängsna hund!

Fast i Julies ögon är det bara en som hägrar just nu som hon villigt ställer upp sig för. Min träningskompis Yvonne. :o :rofl:
 
Sv: Efterhängsna hund!

Som Tassen sa så löper min lilla tjej så för att få lite lugn och ro här hemma mellan hundarna så har hon fått flytta hem till mina föräldrar. Hon är på 13:e dygnet nu och en riktig slyna. :o :angel:
Men om kanske en vecka hoppas jag att hon ska kunna flytta hem igen. Det blir så jobbigt att åka till föräldrarna och hämta henne varje gång man ska träna. Och det är väl därför min kära Harry är så kär i mig, jag luktar säkert skitgott iom att jag är iväg och tränar med henne med jämna mellanrum ändå.
 
Sv: Efterhängsna hund!

Haha. Doris nobbade sin bästis, en hanhund, under höglöpet. Och istället ställde hon upp sig för vår honkatt. :crazy: :D
 
Sv: Efterhängsna hund!

:rofl: Dom är ju så knäppa. :rofl:
Fast samtidigt kan man inte låta bli att skratta. Hur pilsk kan man vara liksom? :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: igbest
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 532
Senast: Liran
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 661
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp