Efter pandemin vill jag resa till..

Cowgirls

Trådstartare
Under pandemin har flera önskemål om nya resmål ploppat upp i diskussioner här hemma.
Jag och dottern vill bla åka till Skåne, jag vill visa henne mitt barndoms Österlen och mina pärlor som jag kom ihåg dom.
Dottern vill åka till Svalbard och uppleva vilda isbjörnar och vi vill åka till Norge på valsafari. Uppleva norrskenet i norr ligger också högt på önskelistan.

Vilka resmål drömmer ni om?
 
Jag har kommit fram till att jag skulle vilja resa mer inom landets (Skottland, i mitt fall) gränser. Jag har länge haft ställen som Isle of Mull och Harris på listan, men det är först nu som det känns som att det faktiskt kommer att bli av inom en snar framtid. Vi bor så pass att det skulle räcka med en långhelg åtminstone vad gäller Mull, så det gäller bara att prioritera rätt. Fram tills nu har det varit lite för lätt att prioritera andra, mer exotiska ställen.

Med det sagt hoppas jag fortfarande att jag kan fira min 30-årsdag på div. vingårdar i Italien i september och att mamma och jag kan komma iväg på vin/ridresan i Portugal vi har bokat (och bokat om), men mycket längre bort än så känner jag inte att jag behöver åka.
 
Åka hem till Sverige och hälsa på familj å vänner, bo i sommar huset längre än någon veckor pga restriktioner. Åka till London, Reykjavik och Köpenhamn. Kanske en avstickare till Marbella också, men alla utom Kbh lär dröja hyfsat länge skulle jag tro. Både Marbella och Reykjavik har redan stått på listan i x antal år 🙈 Så, så länge vi kommer oss till sommarhuset är jag nöjd och stoppar gärna på några ställen både i Norge och Sverige på vägen dit med :)
 
Bila i norra England
Hälsa på vännerna i Arizona (det vill jag dock alltid oftare än jag numera kan åka även innan pandemin).
Se mer av Italien.
 
Är lite sugen på att åka till Köpenhamn eller Oslo med tåg. Var i Tallinn tidigt 2020, men skulle vilja se stan på våren eller sommaren. Sen finns det även en restaurang i Prague jag vill åka till...
 
Jag vill tälta och vandra i Sörmland. Jag längtar efter Sörmland alltid förstås! Ni som bor där, förstår ni ens det vackra i ert landskap? ;) :love::heart Sörmland är tydligen hemma enligt min själ, och jag längtar hem.

Vill åka norrut också faktiskt, på vintern för att uppleva riktig snö och vinter, göra ett besök för att testa på allt som inte finns i Skåne liksom!
 
Jag vill åka och se vithajar. Jag vill åka till Skottland. Vandra i Albanien. Resa runt i fantastiska Montenegro... Det som skrämmer mig mest är att jag ogillar sol och bad men hela min själ skriker just nu "sol o bad, lugn och ro, avslappning...ta mig till sol och bad-resa, Maldiverna!" Detta är ju värre än jag trott... Men ingen semester förra året pga Covid och i år har jag 59 dagar att ta ut (nej jag kommer aldrig hinna ta ut de i år förmodligen).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp