Efter pandemin – fler säljer sina hästar

Det var exakt min tanke när jag läste rubriken. Antalet hästar som säljs har nog inget med pandemi/icke pandemi att göra utan med konjunktur och tillgång på foder.

Håller med jag också. Kostnaderna för häst verkar ju överlag skenat iväg de senaste åren.

Däremot hund, tror jag att många skaffade under pandemin "för att det passade perfekt då - de var ju hemma hela tiden". Och sen efteråt kanske inte lyckas lösa riktigt lika lätt..och det ekonomiska läget gör det nog knappast bättre/lättare (tänker att det nog finns en del som helt enkelt inte har råd med tex hunddagis = inte lika enkelt att lösa dagarna om en inte kan/får jobba hemifrån. En del har kanske tvingats byta jobb också, iom nedskärningar etc..).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det verkar som on antalet vargar ökat i västra Nyland. Polisen har tagit emot flera observationer än tidigare, och det har varit fall...
Svar
0
· Visningar
79
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu introduceras det Stora forskningspriset i veterinärmedicin, som ska delas ut årligen till forskare som gjort exceptionella insatser...
Svar
0
· Visningar
252
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stigande kostnader gör att fler tvingas sälja sina hästar. Maria Dahl tror att utvecklingen kan hota svensk ridsport, rapporterar P4...
Svar
0
· Visningar
701
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Uteritten slutade med att ryttaren trillade av och hästen Maia gav sig av. Hästen var sedan försvunnen i flera timmar innan den hittades.
Svar
19
· Visningar
1 379
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka