Efter ett kattslagsmål

Sv: Efter ett kattslagsmål

Ja någon raskatt är han då inte.
Och jag tror inte att han är så lätt att förväxla med e.korthår heller (för de är väl ganska stora och lite runda i formen?)

Tror du tänker på Brittiskt korthår.

Hur kan jag få betala bilavgift och restidsavgift när jag åkte till stationen?:confused:

Det där tycker jag faktiskt du ska ringa och fråga om, låter som att det måste ha blivit en felräkning, medvetet eller ej ...

Angående att din kisse hamnat i bråk - han kan inte ha blivit påflugen av en katt som fått in några slag då? Är ju lätt hänt även om han själv försöker fly.

Ja om du åkte till DV under jourtid är det helt klart att du skall betala för restid o resa. Det finns ingen bemanning under jourtid.
Normalt bruar vi låta dessa vänta till dagtid.
PL

Tror du tänker på Brittiskt korthår.

Angående att din kisse hamnat i bråk - han kan inte ha blivit påflugen av en katt som fått in några slag då? Är ju lätt hänt även om han själv försöker fly.

Ja brittiskt korthår tänkte jag nog på. Hur som helst, min kisse har iaf ingen stamtavla. (Han är söt ändå)

Jo han kan mkt väl ha blivit påflugen, jag VET att vi har en grannkatt här, okastrerad hane, som inte alls är så snäll. Och jag har även sett andra katter i området.

Men jag har också sett att min kisse inte är någon liten mes längre (sen vet jag inte hur det var vid just det här tillfället) Men det finns tillfällen när jag har fått gå emellan, bla när han läxade upp grannens söta honkatt (som inte alls gjorde anspråk på något utan sprang som en skållad iller när han morrade åt henne)

Knapplån

Jag har iaf fått bort dränen nu och han låter faktiskt såren vara ifred *peppar peppar* så han har varit utan tratt några timmar nu. Och genast har jag en mkt gladare katt.
Dock har han friskförklarat sig själv och ville inte äta tonfisk (med medicin:angel: i):crazy:
Vi får väl se om han blir hungrig snart, annars får jag ta mig ett snack med honom.

Ja böldkatter är rutin. Behöver oftast antibiotika o spolning för att inte komma tillbaka. Dock inte jätteakut.
PL

Igår kväll åt Pyret sin sista medicin och nu är han pigg och alert som aldrig förr.

Han SKA gå ut (tycker han, men inte jag och veterinären) och han SKA busa. Igår när jag skulle lägga mig sprang han runt benen likt en nysläppt kalv på grönbete och så kastar han sig omkull på mage framför mig

En gammal bild men ungefär såhär ser han ut

och så lyser ögonen på honom av bus.

Berättade jag att vi varit ute och gått med koppel också?
Bara runt huset visserligen men jag tror att det var ett bra sätt att "gå halva vägen var" för han blev åtminstone lite lugnare efteråt.

Liknande trådar

Övr. Katt Har inte "vågat" skriva innan för att jag varit rädd för att det ska vara dålig diagnos på kisse. :( Iaf, börjar från början...
Svar
11
· Visningar
7 560
Senast: cirkus
·
Övr. Katt I tisdags var katten ute hela dagen och natten till onsdag. Vi ropade och ropade på honom men han kom inte, han brukar verkligen inte...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
18 436
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar