Effektivt sätt att få upp hund i vikt?

N

Nozer

Våran kille skulle behöva upp lite i hullet inför kommande utställningar.
Det är absolut ingen undernärd hund vi talar om, men han ligger på gränsen att vara för smal, så lite hull behöver han få.

Problemet med den här rasen (siberian husky) vad jag förstått är att dom är rätt små i maten, o har vissa "ät dagar" då de gflufsar i sig. Iaf så är uppfödarens hundar likadana...o även andra hundägare man pratat med med denna ras har samma erfarenhet.

Maten kan stå ngra dagar, sen helt plötsligt har han en "ät dag" o då ryker all mat i skålen.
samma sak med burkmat. Har han inte en "ät dag" så petar han bara i den. Sen en annan dag så ryker det på 20sek typ...

Nåja.
Vad kan man blanda i maten så att han kan gå upp lite i vikt?

Gärna saker som inte förstör magen så man har en hund med rännskita.

tacksam för alla tips o råd!

/Tobbe

Sv: Effektivt sätt att få upp hund i vikt?

Jag matar min hund med högenergifoder inför utställningar (och ger det lite då och då mellan utställningar). Vov högenergi på burk finns i zoo-/hundbutiken. Min annars så kräsna och matpetiga hund :love: :love: :love: it.

Sv: Effektivt sätt att få upp hund i vikt?

Köp ett kraftigt färsk foder typ prima.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 495
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 253
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 505
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 165
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka