Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket är det effektivaste insektmedlet enligt dej?
Hur lång effekt?
Prisvärt?
Lätt att få tag i?
Drygt?
Emin sommarspray med citronella som fortfarande finns att köpa på nätet från tex Tyskland. Försvann från svenska marknaden för ca 10 år sedan. Den var oslagbar och satt i i flera dygn. Hjälpte även mot broms.
Ultrashield är ju det enda som hjälper annars som finns på marknaden nu.
en liten notis i tråden dock till några svar jag läst: Man ska ABSOLUT inte ha US på sig själv, det är oerhört giftigt, står tillochmed på flaskan. För katter är det supergiftigt, så även viktigt att tänka på om man fått på sina händer och har katt.....
Tydligen inte därför, utan för att man måste bevisa att citronellan har den effekt man tillskriver den som insektsmedel. Den får alltså inte säljas som insektsmedel av den orsaken, eller som ingrediens i insektsmedel. Det kostar som jag förstår rätt mycket pengar att registrera ett medel,den anses inte som tillräckligt giftig för att fungera repellerande.
Man ska ABSOLUT inte ha US på sig själv, det är oerhört giftigt, står tillochmed på flaskan. För katter är det supergiftigt, så även viktigt att tänka på om man fått på sina händer och har katt.....
Står i direktiv ang. detta medel att det är farligt dvs man ska använda handskar och ej komma i kontakt med medlet. för katt är det som sagt rent livsfarligt. livstids karens på 600 kg djur, så självklart ska det inte sprayas på en själv som insektsmedel. du dör inte knall och fall, det är det nog ingen som sagt - men det är giftigt och som sagt - katterna kan dö av att ens få det på sig om de slickar i sig det minsta. Verkar inte som folk vet detta öht.
helt nytt för mig att det skulle vara anledningen. har du möjlighet att hänvisa till några källor ang. detta?
nej säljstopp på US hade inget mer att göra med än att de inte förnyat licensen. Trots alla rykten och föreställningar som tog fart osv.
självklart är det inte ett medel du sprayar på dig själv som insektsmedel. Det är helt klart tydliggjort och vedertaget. Du lägger inte switch på dig själv heller av samma anledning. Det är samma verksamma basämne dvs permetrin i de två medlen, och ingen av dem är avsett för människa öht pga dess starka verkan och gift nivå.