ECDL datakörkort

Sjalen

Trådstartare
Ingen IT fråga utan en fråga om arbetsmarknaden: Finns det någon arbetsgivare idag som efterfrågar ECDL? Vad jag kan googla mig fram till är att ECDL fortfarande har en hemsida på svenska och uppmuntrar till att man kan bli testledare men är det verkligen någon som frågar efter kunskapen i jobbannonser? Jag hittar bara en från Hedemora kommun 2012...
 
Sv: ECDL datakörkort

har ecdl, inte haft användning av det än då jag sökt jobb :P

men det kanske beror på vilket jobb man ska söka :P
 
Sv: ECDL datakörkort

Känns inte det lite förlegat idag? Har inte folk såna baskunskaper automatiskt nuförtiden? :)
 
Sv: ECDL datakörkort

Känns inte det lite förlegat idag? Har inte folk såna baskunskaper automatiskt nuförtiden? :)

UNGA människor har säkert de baskunskaperna, men på mitt jobb är det många runt 40-50 som knappt har några kunskaper alls om Office. De skulle behöva ECDL men det finns väl som ni säger inte längre. Jag har det, men det har aldrig efterfrågats.
 
Sv: ECDL datakörkort

Jag har inte sett en enda jobbannons som ens önskar ECDL sedan början på 2000-talet. Det är nog förlegat nu.
 
Sv: ECDL datakörkort

Ska man söka YH-utbildning till medicinsk sekreterare behöver man det (vet inte om alla har det kravet), bortsett från det är ECDL inget någon frågar efter nuförtiden.

Min mor, som jobbar som arbetsförmedlare, säger att ingen efterfrågar det idag och har inte gjort på flera år.
 

Liknande trådar

Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 371
Senast: NilHe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 670
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Sluta vara en hamster?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp