e. Magritte?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Butta
  • Startdatum Startdatum
B

Butta

Jag har nyligen fått ett sto på prov i 3 månader...
Jag är nyfiken på hennes stamtavla och har såklart hittat den,
Nu undrar jag om fler har/vet hästar som är efter Magritte? :confused:

Sv: e. Magritte?

japp. jag har heureka 16 år som är efter magritte. hon är supermysig. jättesnäll å lugn. är lite svår i dressyren å älskar att hoppa. står nu på betäkning med warstainer.
th_rkan-1.jpg

japp. jag har heureka 16 år som är efter magritte. hon är supermysig. jättesnäll å lugn. är lite svår i dressyren å älskar att hoppa. står nu på betäkning med warstainer.
th_rkan-1.jpg

Min har Magritte som morfar, vet inte om det gälls, men hur som helst så..
Förra ägaren hade henne som hopphäst, jag har henne som dressyrhäst (fast just nu är hon högdräktig och klumpig). Riktigt trevliga gångarter, ett ganska mäktigt sto med mycket power och ett fantastiskt temperament och riktigt bra ridbarhet. Inte så hypermodern i typen.. Dräktig och jag har beställt en till precis likadan. ;)
Magritte har ju varit med till 25% genetiskt på denna så han måste varit ganska bra.. haha, jag är inte alls hemmablind, jag lovar ;).. :rofl:

Jag har sett flera riktigt trevliga Magritteavkommor.. En del kan nog vara lite känsliga, någon har blivit lite liten, men jag har fått ett positivt intryck av hingsten.
U

Min har Magritte som morfar, vet inte om det gälls, men hur som helst så..
Förra ägaren hade henne som hopphäst, jag har henne som dressyrhäst (fast just nu är hon högdräktig och klumpig). Riktigt trevliga gångarter, ett ganska mäktigt sto med mycket power och ett fantastiskt temperament och riktigt bra ridbarhet. Inte så hypermodern i typen.. Dräktig och jag har beställt en till precis likadan. ;)
Magritte har ju varit med till 25% genetiskt på denna så han måste varit ganska bra.. haha, jag är inte alls hemmablind, jag lovar ;).. :rofl:

Jag har sett flera riktigt trevliga Magritteavkommor.. En del kan nog vara lite känsliga, någon har blivit lite liten, men jag har fått ett positivt intryck av hingsten.
U

Mejram är ungefär som din häst, så de går nog i släkten

det är ju en trevlig sort. jag har aldrig sätt att min dragit örenen bakåt. alltid glad å posetiv. om hon är missnöjd med något så försöker hon bara komma undan det på annat sätt men märker fort att det inte är nån ide å är med på mina noter igen.
jag hoppas jag får hennes lynne i det kommande fölet.

Jag har ridit ett sto efter Magritte för ett par år sedan. Trevlig modell och sida, hoppade riktigt dåligt men hade det lättare för sig i dressyren. Hon var ganske nervig av sig, men ändå en trevlig häst.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka