E-linegrind

the_connemara

Trådstartare
Använder ni eran med 3 stolpar? Vilka avstånd har ni satt upp stolparna och vilken längd på grinden (3,2 eller 4,5) har ni?

Jag trodde den skulle vara mycket mer elastisk än vad den faktiskt var, öppningen blr ju typ jättesmal om man inte ska behöva spänna jättehårt för att stänga? Dvs om man ska använda den genom att ha en stolpe "i mitten" som grinden går via och fästs i nästa stolpe.
 
Sv: E-linegrind

Jag har långa grindarna. Grinden är ganska spänd när den är stängd och stolparna står på jämnt avstånd, har ej mätt men kommer igenom med en häst i vaje hand.
 
Sv: E-linegrind

Har du monterat den så att den går via en stolpe och är fäst i en tredje alltså? Det kanske bara är jag som är klen :-D
 
Sv: E-linegrind

De töjer sig våldsamt, tycker jag, framförallt när det börjar bli vinter och kallt. Jag använder inte mina längre, var inte nöjd.
 
Sv: E-linegrind

Grindklo i stolpe 1 där grinden fästs, vanlig knorr i stolpe 2 (som kommer hålla "upp" grinden från marken när den är öppen) och grindklo i stolpe 3.

Öppningen blir mellan stolpe 2 och 3 alltså. Mina har fungerat utmärkt i 1½ år. Tråden är ordentligt spänd när ginden är stängd.
 
Sv: E-linegrind

Vi har grindöppningar byggda på samma vis som du. :)

Nu när det är minusgrader stannar tyvärr repen i utsträckt tillstånd, så det blir inte helt lyckat när man ska öppna och ta ut hästarna från hagen. Grindhandtagen ligger på marken då. Vitsen är ju att de ska stanna kvar uppe, och det fungerar utmärkt sommartid! :) Vi har även så pass brett att vi kommer in med en trakter, MF 4355 och den modellen är ju inte pytteliten i alla fall.
 
Sv: E-linegrind

Kl

Tack för svar :-) testade lite olika lösningar men valde faktiskt grindar i vanligt rep till slut. Trodde de skulle vara mer elastiska utan att behöva spänna dem så hårt liksom. Jag är klen :-P
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 595
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 776
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 927
Senast: Sol
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp