LaQuent

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en lössvans på EBAY. Ni som har handlat där förut, har ni fått hem era varor? Har ni någonsin blivit lurade på era pengar eller likanade? :)

Sv: E-bay!

Jag handlar mycket på eBay. Men jag köper i princip bara från såna som säljer mycket och har bra feedback såvida det inte handlar om något alldeles speciellt som bara någon har (men har aldrig köpt av någon ny säljare eller med mkt negativ feedback).
Jag har aldrig haft några problem förutom en gång när det tog förever för en flarra M-T-G att komma men det var ju inte säljarens fel.

Jag är mycket nöjd med dom flesta av mina eBay köp.

Okej, hon/han som jag har tittat hos har över 1500 i feedbackscore och 99% positiv feedback samt att hon har flera andra svansar sålda och flera andra ute också!

Så det är kanske inte nå farligt att handla? Brukar man åka på tullavgifter och skatt? :laugh:

Jag köpte en sadel, mycket pengar med andra ord, av en som var ny säljare.

Inga problem alls, betalade via payson, fick hem den som jag skulle och allt var fint :)

kl
Är det inte läskigt att handla utomlands? :p

Iofs, jag har svårt för språk så det kan nog vara därför jag drar mig för att handla på ebay :(

Nej det är inte svårt, men ta gärna hjälp av någon som kan när du ska handla första gången =) Det är inte svårt.. bara ROLIGT!!! Lite föööör roligt ibland dock.. *smirk*

En god vän till mig gjorde årets fynd för någon dag sedan.. en nästan helt ny triple W showsadel för ca 7000:- rena rånet ju... =)=)

Måste bara höra, är en vit lössvans för 39.90$ "lite för bra för att vara sant"? Ifs är den bara 1/2 Lb också. Dom som är större kostar mer, men är de värt att köpa? :confused: :laugh:

+ en sak till. Vad söker ni på om ni ska söka på te.x hoodar och övriga saker? Får bara fram massa galna westerntjosansaker jag!! Så länge jag inte söker på exakt det jag ska ha! :)

Jag har ingen i min närhet som handlar på ebay -vad jag vet iallafall!
Det kanske är tur att jag inte börjat klicka runt på ebay, för tradera är ju lite väl roligt ibland och skulle jag lära mig ebay skulle jag säkert spendera alldeles för mycket pengar och tid där ... också... men fynda är ju alltid roligt! :D

*kl*

har precis beställt ett nytt showträns och stigbyglar för snuskigt lite pengar.
köpte från en som hade väldigt hög % och över 1000 bra omdömen så förhoppningsvis går allt vägen.

nu vågar jag dock inte gå in på sidan igen, har blivit lite väl mycket shoppande på sista tiden :o

Åhhh! Jag vill också klicka hem en massa saker!! :D Hur mycket brukar man åka på gällande frakt och avgifter och sånt?? :D

ja det var hemskt enkelt kan jag lova :d

för mig gick frakten på 29$ om jag inte minns fel tyckte inte det var så farligt med tanke på vad det skulle kosta att köpa grejerna i sverige

Jag upptäckte Tradera för något år sen, och har bara handlat på Ebay en gång, och då gick allt bra. Utbudet på westernsaker är ju MYCKET bättre på amerikanska marknaden än på svenska...
Däremot förstår jag verkligen inte deras kategorisystem?!

Jag har handlat en hel del på Ebay och har fått allting (en gång fick jag en grej för mycket till å med...) Har inte blivit lurad nån gång. däremot så har jag blivit lurad här i Sverige både på tradera och via något annat annonsforum. Men som sagts tidigare det är bra att kolla feedback. Köper du bara billigare saker (minns inte var gränsen går) så är det inga tullavgifter. Fraktkostnaden kan variera rätt mycket, så håll koll på det med.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 819
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka