E A:s Eight hours cream

Tussemaja

Trådstartare
Har googlat på innehållet i Elizabeth Ardens "Eight hours cream" men hittar inget nån stans. Nån som vet? Insåg efter att jag impulsköpt en tub till mina pållar (och kanske till mig själv ibland) att jag normalt aldrig skulle smeta på hästarna nåt som jag inte vet vad det faktiskt innehåller.... :-O

Sv: E A:s Eight hours cream

Hittade detta: Water (Aqua), Cetearyl Alcohol, Decyl Oleate,Butylene Glycol, Dimethicone, Propylene Glycol Stearate, Sodium Cetearyl Sulfate, Allantoin, Potassium Stearate, Sodium Lauryl Sulfate,elev, BHT, Sodium Chloride, Sodium Sulfate, Parfum (Fragrance), Citral, Citronellol, Geraniol, Limonene, Linalool, Butylparaben, Ethylparaben, Isobutylparaben, Methylparaben, Phenoxyethanol,Propylparaben

Tack! Då ä dä bara att försöka komma underfund med vad allt det där betyder ;-)

Min pappa är kemist och vet vad allt innehåll är, han säger att det inte är några konstigheter.
Det SKA heller inte vara något i det som det är karens på, men det kan jag inte svära vid...

Jag använder den till ALLT!
Mugg (på 10 av 10 hästar jag använt den på har allt försvunnit på max 3 dagar), små-sår, skrapsår, mindre balltramp, känsliga hudområden osv.
Det är verkligen en mirakelkärm ;)

Usch vad mkt skit den innehåller. :crazy:

Du kan köpa en minst lika bra salva UTAN parabener och SLS för under häften av priset.

Min pappa är kemist och vet vad allt innehåll är, han säger att det inte är några konstigheter.
Det SKA heller inte vara något i det som det är karens på, men det kan jag inte svära vid...

Jag använder den till ALLT!
Mugg (på 10 av 10 hästar jag använt den på har allt försvunnit på max 3 dagar), små-sår, skrapsår, mindre balltramp, känsliga hudområden osv.
Det är verkligen en mirakelkärm ;)

Varför tänkte jag inte på den när jag kämpade med muggen, men skall jag verkligen offra min mirakelsalva till hästarna :eek: vad skall jag då använda :D
Har inte tänkt på att eu tvingat fram en innehållsförteckning på den också, förr var det toppenhemligt vet flera som försökte snoka rätt på vad det egentligen var i den, mååååånga år sedan nu men den pryder sin plats lika troget i badrumsskåpet, stiftet till läpparna är ju också helt outstanding jämfört med annat.

Ja alternativet är en ekologisk parabenfri kräm... Jag får utslag av 8 hr cream, skulle aldrig ha den på sårig hud. :crazy:

Håller med, det kan bli riktigt otäcka konsekvenser med den typen av innehåll. Därmed inte sagt att allt annat är bra, det finns eko- och parabenfria produkter som ger otrevliga irritationer med. Min ponny fick stora sår av Prob bland annat.
Men jag ser inte anledningen till att stryka på något sådant på redan irriterad hud. Själv tycker jag att man alltid ska sträva efter en så liten ingredienslista som möjligt..

Det är just på sårig hud den är helt outstanding, inget annat får det att läka så fort.
Jag har superkänslig hud och får utslag och reaktioner på mängder av hudprodukter men aldrig tillstymelse till någon reaktion på 8hcream.

Fast parabener är ett konserveringsmedel och har man inte det så ersätter man oftast med olika syror.
Parabener är det skonsamaste och bästa konserveringsmedel vi har idag. Lite miljöpåverkan, få allergener etc.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 150
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 113
S
Hästvård Köpte mitt Fjordsto-93 i somras som har hela tiden haft lös mage. Jag tänkte i början att det kanske berodde på då stoet kom till nytt...
Svar
1
· Visningar
1 118
Senast: JAMarna
·
Hästmänniskan Hur ska man kunna gå vidare i sitt hästeri när man är fattig? Jag känner hela tiden att jag kört fast, jag försöker hela tiden att tänka...
2
Svar
35
· Visningar
2 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat