Dyrast och billigast/mån

Ellyne

Trådstartare
Hur mycket har ni lagt ner som mest resp. som minst på er häst på en månad?
(stallhyra, veterinär, grejer/inköp osv)

Sv: Dyrast och billigast/mån

Minst: 0:-, eller räknas elen? (eget stall med eget foder osv.)
Mest: Tjaa, en veterinär kan ta hur mycket som helst när det är problem. Iofs är det mamma som betalar det... 10 000 (utrustningen är mitt ansvar)

billigast; 1100 kr
Dyrast; vet inte kan bli dyrt om vet måste ut
Normalt är dock 2000-3000 kr

Billigaste blir väl 1300 per häst... men det är sällan det hamnar där.

Jo, men det kostade ändå så mkt...... Självrisk + 20%+ mediciner + allt bandage material + specialskoning+ stallhyra mm mm mm mm:eek::eek:

Hade en senruptur med 4 veckor på djursjukhus. Opererades 2 ggr. Detta var dessutom 97...

Senast ändrad:

Billigaste jag kommer komma undan nu med ett snart högdräktigt sto är 2000:- i bara stallhyra. sen tillkommer ju skoning samt försäkring varje månad om man inte har några övriga veterinär räkningar. Så det blir runt 3000:- per månad om man skulle slå ut det. Dyrast var hon när hon var skadad och hade ET ute varje/varannan vecka då kostade det nog mellan 3-4000 kr per månad... med alla mediciner och allt. :crazy:

Varje månad minst 2500kr
som mäst på en månad (vet+massör+stallhyra+sadel/träns och nytt vintertäcke) ca10000kr.

minst: ca 500 kr (sommartid)
mest: kanske 7500 kr? (var tvungen att åka in akut till djursjukhus)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 386
Senast: Lingon
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka