Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Jaja, jag kan räkna upp regler kring allt möjligt, det innebär bara just att det är en uppräkning av regler, inget om man följer dem eller om någon annan anser att man följer dem. Du har dessutom din lilla egenhet med kreativ tolkning och uppdelning i beståndsdelar där man kan visa att i stort sett vad somhelst är lagligt oavsett om det är det eller inte bara för att man tar saker ur sitt sammanhang.

Ska man slå sönder någon argumentation mot dig och få dig att erkänna det så krävs det troligen att man slår ihjäl dig först, och någon mördare är jag inte.

Ska du slå sönder min argumentation krävs bara en sak. FAKTA . Det du hittills presterat är inte fakta, Att du säger att du kan räkna upp regler kan ju bara verifieras genom att du gör det. Men.. hittills har du ju konsekvent vägrat räkna upp regler, förmodligen beroende på att dessa regler är fiktiva, dvs en produkt av din egen fantasi, men, jag kan ha fel, så upp till bevis, vilka regler snackar du om?
det är ditt eget tyckande och en frustration över att ngn överhuvudtaget kan tänka sig att skjuta varg som ständigt lyser igenom istället för sakliga argument.

Att dela upp o granska de enskilda händelserna har ingen som helst påverkan på hela händelsen, men genom att göra det så framtvingar man en saklig granskning.

ex.
om kalle slår ihjäl eva så måste man dela upp händelsen i delar för att få fram exakt vad som hände och vad som utlöste händelsen för att kunna delge en rättvis dom är det det du vill undvika?

Senast ändrad:

Men du accepterar inte fakta, du erkänner inte någon annans argumentation som fakta samtidigt som du ser dina egna argument som är helt likvärdigt ofaktamässiga som fakta. När man talar om ett hypotetiskt framtida mål så kan man inte komma med fakta inte ens du, det finns inga fakta att ta fram då det inte inträffat än. Hur det kommer att gå i ett mål beror på vilka fakta som kan plockas fram och vad som kan knytas till dig samt hur domstolen värderar denna fakta.

Vill du ha fakta, så har du själv i flera diskussioner uttalat att du inte vill ha varg i din närhet och att du kommer att försöka skjuta den under förevändning att det är skyddsjakt. Genomförs detta är det i mina ögon ett klart fall av grovt jakt brott, och säkerligen i lagens mening också. Om du sedan lyckas gå fri beror på hur väl du lyckas dölja din olovliga jakt och vilken bevisning som kommer fram. Då jag till skilland från dig, som har övernaturliga förmågor och kan se in i framtiden, vet inte hur ett hypotetiskt mål kommer att gestalta sig så kan jag givetvis inte utala mig närmre om det. Du å andra sidan är säker på att det inte blir ett mål utan att du kommer att vara skicklig nog att undgå det.

Du kan argumentera dig blå :eek: om att skyddsjakt är lagligt, det är liksom ointressant när frågan är om din uppenbara av dig själv bekräftade intention att begå grovt jaktbrott går att avslöja eller inte. Jag tror säkert att det är möjligt att lyckas, åtminstone med första vargen, även om chansen blir mindre ju mer dunorerar om dina planer. Kommer det en andra tredje eller kanske tom fjärde varg så blir det värre, det blir rent utav svårt att inte genomskåda dig.

Men du accepterar inte fakta, du erkänner inte någon annans argumentation som fakta samtidigt som du ser dina egna argument som är helt likvärdigt ofaktamässiga som fakta. När man talar om ett hypotetiskt framtida mål så kan man inte komma med fakta inte ens du, det finns inga fakta att ta fram då det inte inträffat än. Hur det kommer att gå i ett mål beror på vilka fakta som kan plockas fram och vad som kan knytas till dig samt hur domstolen värderar denna fakta.

Vill du ha fakta, så har du själv i flera diskussioner uttalat att du inte vill ha varg i din närhet och att du kommer att försöka skjuta den under förevändning att det är skyddsjakt. Genomförs detta är det i mina ögon ett klart fall av grovt jakt brott, och säkerligen i lagens mening också. Om du sedan lyckas gå fri beror på hur väl du lyckas dölja din olovliga jakt och vilken bevisning som kommer fram. Då jag till skilland från dig, som har övernaturliga förmågor och kan se in i framtiden, vet inte hur ett hypotetiskt mål kommer att gestalta sig så kan jag givetvis inte utala mig närmre om det. Du å andra sidan är säker på att det inte blir ett mål utan att du kommer att vara skicklig nog att undgå det.

Du kan argumentera dig blå :eek: om att skyddsjakt är lagligt, det är liksom ointressant när frågan är om din uppenbara av dig själv bekräftade intention att begå grovt jaktbrott går att avslöja eller inte. Jag tror säkert att det är möjligt att lyckas, åtminstone med första vargen, även om chansen blir mindre ju mer dunorerar om dina planer. Kommer det en andra tredje eller kanske tom fjärde varg så blir det värre, det blir rent utav svårt att inte genomskåda dig.

du har ju inte presenterat ngr fakta, bara spekulationer..

jag säger ju bara att jag ämnar hålla mig till de regler som är föreskrivna för skyddsjakt, alltså är det din sak att peka på regler som förbjuder det jag planerar, ngt du hittills inte lyckats med:sneaky:

Att jag inte vill ha varg är i sig inte olagligt eller hur?
Att jag kommer att skjuta varg som exponerar sig för lagrummet skyddsjakt är ju heller inte olagligt så vad gnäller du för?

Om en varg i veckan försöker ta mina djur så har jag rätt att skjuta varg en gång i veckan, finns inga begränsningar i reglerna kring skyddsjakt.
möjligtvis att länstyrelsen vill att jag sätter varganpassade staket...men det är jag inte heller skyldig att göra

Senast ändrad:

Läste du överhuvudtaget mitt inlägg?

Du verkar ju inte läsa mina, eftersom du inte lyckas prestera det du säger dig göra, du säger dig kunna räkna upp regler. Jag förutsätter att det är regler som reglerad det vi diskuterar, nämligen skyddsjakt, djurhållning o planläggning:up:

Du verkar ju inte läsa mina, eftersom du inte lyckas prestera det du säger dig göra, du säger dig kunna räkna upp regler. Jag förutsätter att det är regler som reglerad det vi diskuterar, nämligen skyddsjakt, djurhållning o planläggning:up:

Uppenbarligen har du inte läst vad jag skriver och på köpet fantiserar du ihop de du anser att jag skriver.

Senast ändrad:

Uppenbarligen har du inte läst vad jag skriver och på köpet fantiserar du ihop de du anser att jag skriver.

Hade jag fantiserat ngt så hade det väl varit de regler du hela tiden skrutit om att du visste om, dem skulle jag vilja se, så dem skulle jag kunna ha fantiserat ihop, för det är det enda sättet. ty de existerar ju bara i din fantasi.

För du skulle inte kunna tänka dig att presentera dem, jag är väldigt nyfiken på dem, för jag hittar dem inte i årets utgåva av "sveriges rikes lag":D:D:D

Kan du möjligen peka på vilket inlägg du syfter på?

ex 1081
"Jaja, jag kan räkna upp regler kring allt möjligt, det innebär bara just att det är en uppräkning av regler, inget om man följer dem eller om någon annan anser att man följer dem."
det räcker med om du räknar upp de regler som förbjuder mig att ha djur, och att utöva rätten till skyddsjakt om predator angriper dem:D:D

Så det är här jag skryter om regler angående skyddsjakt som jag känner till?

Kan du inte komma liiiite närmre det du påstår att jag sagt? Något där man inte behöver lägga till precis allt mellan raderna?

Senast ändrad:

Så det är här jag skryter om regler angående skyddsjakt som jag känner till?

Kan du inte komma liiiite närmre det du påstår att jag sagt? Något där man inte behöver lägga till precis allt mellan raderna?

nja jag synar gärna de kort du säger dig ha.
eftersom, jag vet att lagstiftningen inte reglerar o begränsar planer gällande laglig verksamhet alltså kan jag lugnt fortsätta planera,
staketåtgång ca 800 meter.
till att börja med.
vi högg virket till tornen i förra vintern så det virket är sågat o torrt, lärk Gunås
Gallringen är klar, det gjordes när det fortfarande var tjäle. Både virke o ris är utkört.
Vi har börjat sätta skydd runt befintliga unga ekar, senare ska en del ek o fågelbär planteras, och kan du tänka dig, vi får bidrag från staten för projektet:D

Så du kan inte hitta någonstans jag påstått det själv, och så försöker du syna korten utifrån vad du påstått att jag sagt.

nja jag synar gärna de kort du säger dig ha.
eftersom, jag vet att lagstiftningen inte reglerar o begränsar planer gällande laglig verksamhet alltså kan jag lugnt fortsätta planera,
staketåtgång ca 800 meter.
till att börja med.
vi högg virket till tornen i förra vintern så det virket är sågat o torrt, lärk Gunås
Gallringen är klar, det gjordes när det fortfarande var tjäle. Både virke o ris är utkört.
Vi har börjat sätta skydd runt befintliga unga ekar, senare ska en del ek o fågelbär planteras, och kan du tänka dig, vi får bidrag från staten för projektet:D

Då hoppas vi på mer varg i Sverige då! :angel:

Fatta hur mycke du kan dra in på troféjakt! För det har inte nån betydelse vem som skjuter vargfan?

Så du kan inte hitta någonstans jag påstått det själv, och så försöker du syna korten utifrån vad du påstått att jag sagt.

nej jag kan inte hitta någonstans där du verifierar dina påståenden om att mitt agerande skulle vara olagligt, så det har du för en gångs skull rätt i:D:D

Då hoppas vi på mer varg i Sverige då! :angel:

Fatta hur mycke du kan dra in på troféjakt! För det har inte nån betydelse vem som skjuter vargfan?

ja, inkl trofeavgift, boende o service så rör det sig väl om en månadslön;)

per tillfälle...

sedan får jag ju en fin ädellövsställning som nästa generation får ta över.tänker ju lite på miljön ;o))

Senast ändrad:

ja, inkl trofeavgift, boende o service så rör det sig väl om en månadslön;)

per tillfälle...

sedan får jag ju en fin ädellövsställning som nästa generation får ta över

Som sagt....bara varg som fattas :angel:

Ett tips är ju att pensla getterna med blod när betalande sällskap kommer, borde öka chansen för en "lyckad skyddsjakt";)

Som sagt....bara varg som fattas :angel:

Ett tips är ju att pensla getterna med blod när betalande sällskap kommer, borde öka chansen för en "lyckad skyddsjakt";)
Nej vi ska inte överdriva.
gästerna kommer till bockjakten och möjligheten att under vissa klart reglerade villkor få skjuta en varg är ju ett bra säljargument.
smarrigt, en dansk kommer hit, betalar bra för boende och bockjakt + lite extra för en liten eventuell möjlighet....:D

Nej vi ska inte överdriva.
gästerna kommer till bockjakten och möjligheten att under vissa klart reglerade villkor få skjuta en varg är ju ett bra säljargument.
smarrigt, en dansk kommer hit, betalar bra för boende och bockjakt + lite extra för en liten eventuell möjlighet....:D

Du ska nog inte locka med vargjakt om du inte kan leverera:angel:

Klart reglerade villkor....vad menas med det?

Du ska nog inte locka med vargjakt om du inte kan leverera:angel:

Klart reglerade villkor....vad menas med det?

klart reglerade villkor, ja vad kan det betyda. jo att man följer de regler som samhället stipulerar, i det här fallet gällande skyddsjakt i nödvärn.
sedan kommer ju de vanliga säkerhetsreglerna till. Och naturligtvis de regler som reglerar jakttider, licenser, jaktkort etc,etc

jag behöver inte locka, bara informera, vi har varg i närområdet, den har rivit får på två gårdar och där vi jagar har vi får, så kommer gråben i närheten av fårhagen eller in i fårhagen så....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka