Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Ja kallar du det förtal för jag tryckte på den triangel som finns så....inte jag som fattar beslutet.

:)Jag tycker inte. Jag bara slog upp synonymer på ordet skvaller.
Du kan ju testa själv. så ser du att jag bara framför de fakta du får från ett vanligt synonymlexikon.:)

Tjalla........

Kan vara väl till nytta för samhället ibland......

Visst kan det vara det.
Förutsatt att det kan verifieras med fakta, annars blir det vad som vanligen kallas sladder:)

men allt det här munhuggandet på den här låga nivån för ju inte diskussionen om skyddsjakt framåt.
har du ngt nytt att komma med där, hittat någon paragraf som skulle fälla mig om jag genomdriver en skyddsjakt enligt de regler som finns

Det är ju din inställning, jag har ju hela tiden hävdat att jag kommer att agera utifrån svensk lagstiftning.
om du tror att det beror på att du nu säger dig stöda lagstiftningen är du fel ute, men, förbliv salig i din tro:)

Och jag har hela tiden hävdat att det inte är du som i slutändan avgör om du handlat enligt svensk lagstiftning. Det är här vi skiljer oss, du är tvärsäker på utgången vi andra anser att det beror på vad rätten kommer fram till. När en varg skjuts utan tillstånd blir det alltid en utredning.

Din tolkning av situationen är just din tolkning och inte sanningen och fakta som du hävdar gång på gång.

Ja som miss skrev, det är olagligt att planera skyddsjakt.
suck, du menar alltså det är olagligt att planera ngt lagligt?
var i "Sveriges rikes lag" står det?

Om du visar på den paragrafen ska jag med omedelbar verkan sluta planera

så kom till skott;)

Japp, olagligt, tänk lite själv.:banghead:

Men då du ändrat din första tänkta planerade skyddsjakt så har du ju förstått det själv.........

Vart det står, du har ändrat dig efterhand? I kanske 100 olika inlägg, lite undan för undan när du insett att det förmodligen inte går vägen, hela tiden har du hävdat att det är lagligt förståss.

Eller hävdar du fortfarande att när vargen kommer så ska du:

Bygga ett jakttorn,
Bygga en dålig hage mitt i skogen på ett attraktivt ställe för en varg
Införskaffa getter
Placera dessa i den dåliga hagen.
När vargen kommer ska du skjuta den med 2 skott
När vargen är död skjuta ett varningsskott.

Eller menar du på fullt alvar att det skulle stå i lagboken att "lbb inte får skjuta varg varken på sätt x, y eller z"

Vart det står, du har ändrat dig efterhand? I kanske 100 olika inlägg, lite undan för undan när du insett att det förmodligen inte går vägen, hela tiden har du hävdat att det är lagligt förståss.

Eller hävdar du fortfarande att när vargen kommer så ska du:

Bygga ett jakttorn, Ja eftersom vi jagar klövvilt där
Bygga en dålig hage mitt i skogen på ett attraktivt ställe för en varg
Ja, därför att vi dvs skogsvårdsstyrelsen och jag kommit fram till att det är ett lämpligt alternativ till motormanuell röjning,
Införskaffa getterEller får, för att hålla slyet borta
Placera dessa i den dåliga hagen.Dålig hage? staketen kommer naturligtvis att hålla normal standard för den djurart som ska hållas inne, inte den som ska hållas ute
När vargen kommer ska du skjuta den med 2 skottDet kan jag inte garantera
När vargen är död skjuta ett varningsskott.Det är väl rätt meningslöst

Eller menar du på fullt alvar att det skulle stå i lagboken att "lbb inte får skjuta varg varken på sätt x, y eller z"
Nej, men var i lagboken står det att man inte får planera en laglig verksamhet, för det är ju det det handlar om

:)Så, nu har äntligen bitarna fallit på plats efter långvarigt datastrul.
Ett ödmjukt tack till ansvarig datanisse eller nissa hos buke.

farväl till skogstomte, lbb och andra alias

Vissa aktiviteter såsom nödvärn eller skyddsjakt är svåra att planera, gör man det i större utsträckning så övergår det till olagliga former.

Vissa aktiviteter såsom nödvärn eller skyddsjakt är svåra att planera, gör man det i större utsträckning så övergår det till olagliga former.

så den som aktivt tränar karate begår ett lagbrott därför att han gör det för att i nödvärn kunna försvara sig själv?

var hittar du den informationen, källa tack:)

:)Så, nu har äntligen bitarna fallit på plats efter långvarigt datastrul.
Ett ödmjukt tack till ansvarig datanisse eller nissa hos buke.

farväl till skogstomte, lbb och andra alias

Ja det är ju ett sätt att förhålla sig till sanningen, att kalla banning av 3 nick samtidigt datastrul, hur länge tror du det dröjer innan du får "datastrul" med detta nicket?

;)
Ja det är ju ett sätt att förhålla sig till sanningen, att kalla banning av 3 nick samtidigt datastrul, hur länge tror du det dröjer innan du får "datastrul" med detta nicket?
som du så riktigt påpekade så är 3 nick för mycket.
efter kontakt med "den söm ha hann öm ett" så fick jag åter det ursprungliga.
och hade det varit en planerad aktion från min sida tror jag inte det gamla "nicket" blivit tillgängligt igen

och det är ju en oootroligt stor bedrift av dig att påpeka detta;)
för det är ju lätt att hitta till skillnad från de lagar o paragrafer du stöder dig på då du med emfas hävdar att det är förbjudet att planera för en laglig gärning:banghead:

Senast ändrad:

Nej jag hävdar att vissa gärningar blir olagliga i och med att man planerar dem, det går exempelvis från att vara självförsvar till att vara angripare eller från skyddsjakt till tjuvjakt. Du tycks inte vilja förstå skillnaden.

Senast ändrad:

Nej jag hävdar att vissa gärningar blir olagliga i och med att man planerar dem. Du tycks inte vilja förstå skillnaden.

javisst det har jag förstått att du hävdar.
men vad är det som gör det olagligt att planera ett lagligt cenario?
och var finner jag de paragrafer som reglerar "planering av laglig händelse"

Att det är olagligt att planera brott är så självklart att det tar jag inte ens upp här.:D

Jo jag förstår att du har problem med att alla inte håller med om dina kreativa tolkningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka