Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Som jag ett otal gånger förklarat.
skyddsjakt är inte olagligt om man följer de bestämmelser som reglerar den.

En undran, varför upprepar du det som ett mantra när alla varit överens om detta hela tiden? Det vi är oeniga om är om du utövar skyddsjakt eller inte, knappast om skyddsjakt är tillåtet.

En undran, varför upprepar du det som ett mantra när alla varit överens om detta hela tiden? Det vi är oeniga om är om du utövar skyddsjakt eller inte, knappast om skyddsjakt är tillåtet.

därför att, om det skulle slumpa sig så, så skulle jag naturligtvis följa det regelverk som gäller för skyddsjakt, vilket jag likt ett mantra försökt få er att förstå.
Det innebär att varken polis eller länsstyrelsen skulle finna ngt att invända emot.
själva skyddsjakten vill säga

Sedan skulle knappast ngn myndighet finna ngt att invända vad det gäller djurhållningen, den skulle naturligtvis uppfylla all de krav som gäller.

Då återstår det som du hela tiden tuggat om, "förberedelse till grov olaga jakt"

Och min ständigt återkommande fråga, vad är det i ovanstående agerande som är olagligt, ty förberedelserna som du snackar om leder ju fram till dem.
ps att jag nu och framöver åter svarar som lbb beror på tekniska orsaker.

Det förklarar inte ett smack om varför du upprepar det vi alla vet att, skyddsjakt är tillåtet. Ditt tjat får mig att fundera på om du verkligen är läskunnig då det känns direkt meningslöst då alla är överens

Jag tjatar om grov olaga jakt för att det är det jag anser att du håller på med och eftersom det är den punkten vi är oeniga om.

Det förklarar inte ett smack om varför du upprepar det vi alla vet att, skyddsjakt är tillåtet. Ditt tjat får mig att fundera på om du verkligen är läskunnig då det känns direkt meningslöst då alla är överens

Jag tjatar om grov olaga jakt för att det är det jag anser att du håller på med och eftersom det är den punkten vi är oeniga om.

det är ju bra att du anser, dvs tycker att det jag beskriver är olaga.

för de jurister jag talat med finner inget olagligt i förfarandet, så länge de regler som finns uppfylls.

och tydligen så hittar du inga passande lagparagrafer du kan drämma till med, bara ditt personliga tyckande.

syftet är klart, bonusen är att ev kunna ge någon tillfälle att skjuta en varg lagligt.:angel:

ps vad det gäller namnet så har jag informerat moderatorn att de stängde ner ett nick för mycket då vi kom överens om att ett räckte.

Ett nytt nick, hur många har du?

Poängen var att du upprepar saker som alla vet och håller med om såsom de vore nyheter eller något som folk är oeniga om. Det är rätt tjatigt.

När det gäller tjuvjakt så är väl alla utom du eniga om att din avsikt är tjuvjakt.

Tja nåt måste han ju hitta på när både lbb o landsbyggdsbo befinner sig i karantän.

Nu har du fel med stavningen här, lbb och landsbydsbo är de senasete versionerna, och innan dess var det landsbygdsbo. Kärt barn har många namn, eller var det bannat barn....

Vet inte lbb att när man har fått karantän från buke så är det OLAGLIGT att fortsätta som förut under nytt nick?:D

ja nu förstår jag varför ni har en så generös användning av begreppet olaglig
jag för min del är betydligt mer moderat i den användningen eftersom det är en allvarlig anklagelse.

men så stäm mig då, du lär ju vinna...

Ett nytt nick, hur många har du?

Poängen var att du upprepar saker som alla vet och håller med om såsom de vore nyheter eller något som folk är oeniga om. Det är rätt tjatigt.

När det gäller tjuvjakt så är väl alla utom du eniga om att din avsikt är tjuvjakt.

Alla här får gärna vara eniga..så länge som statsrepresentanterna håller sig till lagstiftningen, på så vis får jag bara verbalt skäll av ett gäng tyckare, och inga juridiska efterräkningar :)

Alla här får gärna vara eniga..så länge som statsrepresentanterna håller sig till lagstiftningen, på så vis får jag bara verbalt skäll av ett gäng tyckare, och inga juridiska efterräkningar :)

Jag undrar fortfarande varför du tjatar om något alla är överens om, är det inte bättre att lägga energi på att övertyga/informera på områden där oenighet råder?

Näää, jag bara skvallrar.

skvaller, ja det är ju en adekvat beskrivning.

men det ändrar ju inte de regler som samhället förser oss med.
där styr paragrafer o fakta, inte skvaller

synonymer till ordet skvaller:

sladder, förtal, löst prat, prat, rykte, malis, baktal, bakdanteri, struntprat, snicksnack, tissel, djungeltelegraf
:crazy:;)

Givetvis så är det inte olagligt i den bemärkelsen att det är straffbart, men det är klart uttalat att du inte är välkommen här så länge du är bannad. Du tolkar väl banning kreativt också liksom lagen, att det är okej att kringgå så länge det bara går. Allt är ju tillåtet så länge man inte blir dömd i din värld.

Givetvis så är det inte olagligt i den bemärkelsen att det är straffbart, men det är klart uttalat att du inte är välkommen här så länge du är bannad. Du tolkar väl banning kreativt också liksom lagen, att det är okej att kringgå så länge det bara går. Allt är ju tillåtet så länge man inte blir dömd i din värld.

Så bra att du inser att lag o lagstiftning är lite allvarligare och har en aning större tyngd än ditt tyckande. alltid bra när folk kommer till insikt..

Så bra att du inser att lag o lagstiftning är lite allvarligare och har en aning större tyngd än ditt tyckade. alltid bra när folk kommer till insikt..

Ja, jag har ju försökt lära dig det sedan länge, men du verkar tro att du är ett undantag.

Ja, jag har ju försökt lära dig det sedan länge, men du verkar tro att du är ett undantag.

Det är ju din inställning, jag har ju hela tiden hävdat att jag kommer att agera utifrån svensk lagstiftning.
om du tror att det beror på att du nu säger dig stöda lagstiftningen är du fel ute, men, förbliv salig i din tro:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka