Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

njae..juridik har ingen poäng, bara upparbetning o granskande av fakta för att kunna fatta rätt beslut ;)
Jaja, dröm du dina våta drömmar om åteljakt....och vem vet ljuger och "glömmer" att fakta kanske du blir frikänd.

"Civil olydnad är en metod för samhällsförändring. Det är en form av aktivism som går ut på att öppet och utan våld bryta mot en lag eller vägra att följa vissa myndighetsbeslut samt att vara beredd att ta konsekvenserna av handlingen. Den amerikanska förebilden för begreppet civil olydnad, civil disobedience, anses ha myntats av den amerikanske författaren och skattevägraren Henry David Thoreau.":confused:

Öppet och utan våld....

Jag kan tycka att skjuta något i smyg vare sig är öppet eller utan våld, men det kanske bara är jag.....

Öppet och utan våld....

Jag kan tycka att skjuta något i smyg vare sig är öppet eller utan våld, men det kanske bara är jag.....

och vad tror du den som behöver socialhjälp för att överleva anser när staten är tvungen att minska utgifterna pga civilt motstånd genom att vägra betala skatt:confused:

Det är ointressant när det gäller definition av vad begreppet civil olydnad innebär. Oavsett vad socialbidragstagare tycker så har civilolydnad inget med skjutvapen och våld att göra.

Det är ointressant när det gäller definition av vad begreppet civil olydnad innebär. Oavsett vad socialbidragstagare tycker så har civilolydnad inget med skjutvapen och våld att göra.

nej men är man inte medveten om att en ickevåldshandling kan leda till ett våldsamt resultat för tredje part är man rätt naiv....

och vad tror du den som behöver socialhjälp för att överleva anser när staten är tvungen att minska utgifterna pga civilt motstånd genom att vägra betala skatt:confused:

Men seriöst, du kan inte få det till våld hur du än vänder o vrider på det.

Sen är det en rätt aktiv del av Skatteverkets uppgift att jaga skattesmitare, man kan t.o.m. Hävda att det är deras kärnverksamhet:grin: så det är inte pga minskade intäkter som det ev. Försörjningsstödet sänks, det beror på politiska beslut och prioriteringar

Din lösning är väl att låta personen ifråga självdö.....fett billigt för staten!

Men seriöst, du kan inte få det till våld hur du än vänder o vrider på det.

Sen är det en rätt aktiv del av Skatteverkets uppgift att jaga skattesmitare, man kan t.o.m. Hävda att det är deras kärnverksamhet:grin: så det är inte pga minskade intäkter som det ev. Försörjningsstödet sänks, det beror på politiska beslut och prioriteringar

Din lösning är väl att låta personen ifråga självdö.....fett billigt för staten!

Att bidrag och vilkor för dessa sänks beror på ekonomin och att resurserna inte räcker till + att man har insett att beskattning är nödvändingt,men bara till en viss grad. Blir skattetrycket för högt så stryper du verksamheter som genererar skatter...därför togs besluten, Sossarna började under Persson, som gjorde ett bra jobb, Borg har fortsatt göra ett bara jobb

vi ska naturligtvis ha ett skyddsnät,det är alla ense om,nivån vill man på olika höjd.

Så jag har drömt dia planer om att sätta ut getter i skogen?
PL

Så alla som har getter eller får i hägn är tjyvjägare då?

De var som faan att det finns så många tjyvjägare
Det hade jag inte en aaaning om:rofl:

nej men är man inte medveten om att en ickevåldshandling kan leda till ett våldsamt resultat för tredje part är man rätt naiv....
Och ännu ett förtäckt hot, se till att vi får jaga varg annars gör vi det ändå.

Och du, tar någon till våld och olagligheter så är det den personens val, inget man kan skylla på andra.

Det räcker om en tror på det vid rätt tillfälle, sedan får resten tro vad de vill.:D

Ja vi vet att skiter i andra bara du får som du vill. Det räcker dock med en fällande dom för att du ska skaka galler eller få ett hål i fickan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka