Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lev du kvar i din drömvärld.
*kl
Jag tycker hon kan få stanna kvar i renbetesland och så betalar staten samerna för att hålla henne med mat och avlivning av ev rivna djur.
Lär väl inte bli så mycket dyrare än att hålla på att flytta henne osv.
Allting är relativt, det kanske är du som drömmer.
Jag har kollat vad som gäller i fallet skyddsjakt
jag vet vad som gäller när det handlar om hägn, bete och djur.
och jag vet vad och var jag får jaga.
visst har jag drömmar men i dessa finns inga vargar.
Ja vi känner till dina fantasier, det kan mycket väl lyckas med att få det till skyddsjakt om du lyckas dupera folk. Här lyckas du bara lura dig själv. Du är ensam i din dröm.
Det finns fall exempelvis senast nu på Gotland där exploateringsplaner var klara men folk tog saken i egna händer....
Och hade det kunnat bevisas att det inte varit skyddsjakt så hade de blivit fällda, eller menar du att de blivit frkända även om rätten ansåg det bevisat att de höll på med tjuvjakt?
Det är vad man kallar civil olydnad men tjuvjakt har absolut inget att göra med det. Civil olydnad är en ickevåldsmetod vilket man knappast kan påstå att tjuvjakt är.
från början kom uttrycket från anglosaxiska länder och det handlade om att vägra betala skatt.
med tanke på vilka skador detta beteende kan åstadkomma om den mjuka sektorn inte får de resurse den behöver så...ja de kan ju bli rätt våldsamma...
Du får sluta hitta på egna tolkningar av ord, det är skitjobbigt
Jo vi har dragit den här valsen tidigare. I din drömvärld är allt lagligt till den dag man blir dömd, till skillnad från i Sverige är både tjuvjakt och mord olagligt oavsett om det går att bevisa eller inte.man inte kunnat ställa i bevis att det inte var olaga jakt
och det lär man inte heller kunna göra i de hypotetiska exempel jag beskrivit
"Civil olydnad är en metod för samhällsförändring. Det är en form av aktivism som går ut på att öppet och utan våld bryta mot en lag eller vägra att följa vissa myndighetsbeslut samt att vara beredd att ta konsekvenserna av handlingen. Den amerikanska förebilden för begreppet civil olydnad, civil disobedience, anses ha myntats av den amerikanske författaren och skattevägraren Henry David Thoreau."
Jo vi har dragit den här valsen tidigare. I din drömvärld är allt lagligt till den dag man blir dömd, till skillnad från i Sverige är både tjuvjakt och mord olagligt oavsett om det går att bevisa eller inte.
Och åter visar du var du står när det gäller rättsprinciper.
Och det är inte det som svenskt rättsväsen annammat.
dvs Oskyldig tills motsatsen bevisats.
Va vill du vi ska ha för rättstat då?
Vi slänger i den misstänkte i hamnbassängen, flyter han eller simmar så är han skyldig, sjunker han så är han oskyldig, som i de gamla häxprocesserna?
Och hur lyckas du skjuta varg utan våld? Med vattenpistol eller?
Jaja, jag vet i din drömvärld så anser du att det inte är frågan om mord eller dråp om jag skjuter dig i huvudet förrän jag är dömd. I verkligheten är det till skillnad från din dröm handlingen som avgör inte om man åker fast. I verkligheten dödar kulan dödar liksom oavsett vad domstolen säger. Om det sedan går att bevisa eller inte är en helt annan historia.