Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Ja det är väl bara att fortsätta med ditt clowneri!
KL är det ngn här som tar lbb på allvar?
PL

Ja det är väl bara att fortsätta med ditt clowneri!
KL är det ngn här som tar lbb på allvar?
PL

Så nu klarar du inte ens längre att argumentera för din egen sak utan söker "gruppen" för stöd.

Diskutera sakfrågor så märker du rätt snabbt vart det barkar hän.
Fakta kan man inte blunda för.
Då övergår man till att drömma om andras våta drömmar....patetiskt verkligen:cool:

Sakligt har jag inget att diskutera, fakta är inget du någonsin kommit med.
PL

Jag har ju påpekat det patetiska i att sitta där uppe i norr och fantisera om mina våta drömmar. Det är väl ändå ett faktum:rofl:

Det syns vilken inställning du har till en fungerande demokrati.

Du menar tydligen att oppositionen ska hålla käft.

Sorry inte i min värld:cool:

Fast det finns ju de som anser det vara tryggare och lättare att springa med nosen i röven på den framför istället för att finna egna vägar och lösningar på saker och ting:rofl:

Nej, det menar jag verkligen inte. Det jag menar att du gång på gång tar upp samma fråga och presenterar samma argument och "fakta", utan något som helst medhåll från någon. Man brukar försöka hitta allierade och likasinnade, dels för att få ny input till sina argument och för att andra ska kunna backa upp den sk "faktan"

Det gör inte du, du presenterar en åsikt backar upp den med citat och tveksamma källor, ingen håller med dig eller plockar fram bättre källor som stödjer dig.

Det som händer är att dina åsikter och källor ifrågasätts och motbevisas på bred front, och du svarar med :

Ha! Nu fick jag rätt! Ni går till personangrepp och har inga argument kvar!!

Eller så kör du....röd boll, blå bil, mossa, hotell. Dvs byter spår och snärjer in dig i saker så man blir alldeles matt, denna taktik slutar även den med:

Ha! Nu fick jag rätt!!

Men men....kör på du.

Nej

tiosmåtecken

Så snälla vad vill ni att naturvårdsverket ska göra?
Man följer regelverket.
Tiken får inte sövas ytterligare en gång,kan alltså inte flyttas.
Man har därför beslutat att tiken ska jagas och avlivas.
Inte en gång utan fler.

Detta är fakta, inga våta drömmar, inga fantasier utan lätt kontrollerbara fakta.

sedan har förvaltningsdomstolen två gånger stoppat detta.

Istället för att fantisera ihop min personlighet. kom med ett konstruktivt förslag hur myndigheterna ska hantera det hela.

Ska förvaltningsdomstolen ta mer kostnaderna eller vem.

Tiken kommer inte att tillåtas bilda en familjegrupp där hon befinner sig.
Hon verkar ha bestämt sig för att stanna.
Flyttas hon knallar hon ju tillbaks.

Men det är klart, det är lättare att fantisera ihop en story om mig än komma med ett konstruktivt förslag.

:rofl:

Nej, på mitt inlägg givetvis

Att du drar upp HV71 och deras prestation är ju åter igen ett drag från dig, röd boll, blå bil etc.

Du får ursäkta men jag svarade på dig, eftersom du kommenterade mitt inlägg ngr minuter tidigare.

Nej, det menar jag verkligen inte. Det jag menar att du gång på gång tar upp samma fråga och presenterar samma argument och "fakta", utan något som helst medhåll från någon. Man brukar försöka hitta allierade och likasinnade, dels för att få ny input till sina argument och för att andra ska kunna backa upp den sk "faktan"

Det gör inte du, du presenterar en åsikt backar upp den med citat och tveksamma källor, ingen håller med dig eller plockar fram bättre källor som stödjer dig.

Det som händer är att dina åsikter och källor ifrågasätts och motbevisas på bred front, och du svarar med :

Ha! Nu fick jag rätt! Ni går till personangrepp och har inga argument kvar!!

Eller så kör du....röd boll, blå bil, mossa, hotell. Dvs byter spår och snärjer in dig i saker så man blir alldeles matt, denna taktik slutar även den med:

Ha! Nu fick jag rätt!!

Men men....kör på du.

Jag svarar med fakta från allmäna källor, tidningar,tv, myndigheter. Visst de kan vara både tveksamma och otillräckliga men de fakta som lyfts fram som svar här är ofta betydligt mer fantasifulla.
I fallet med den här vargtiken så har jag gång på gång visat på fakta.
Både de ekonomiska, de juridiska och de faktiska konsekvenser tikens närvaro innebär för djurhållarna i området.

Istället så besvaras det med drömmar och fantasier om mina påstådda våta drömmar, visst det kan jag bjuda på, om en eller annan arm ensam själ är tvungen att förfalla till dylikt men det har knappast ngt med kostnader och lösningar gällande det naktuella fallet att göra.

Bättre så?

Du får ursäkta jag klickade på "Svar på Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat. " i ditt inlägg och hamnade då på målstatestiken...

Vad det gäller slutsatsen om argument..de brukar nog vara så att när sakliga argumenten tar slut så träder helt andra typer av argument i de sakligas ställe.

Senast ändrad av en moderator:

Att du drar upp HV71 och deras prestation är ju åter igen ett drag från dig, röd boll, blå bil etc.

Eller som då detta, att jämföra varg i renland med någon som skändar hästar:

Inga nya vargar tillåts i området pga det är renbetesland så chansen för valpar är noll. Tiken kan inte flyttas pga hon sövts max antal ggr alltså är avlivning det enda hållbara alternativet.

Det vore som att låta en hästskändare gå lös på stallen i solvalla, bara för att hästskändare är sällsynta (som tur är)

:eek::confused:

Eller som då detta, att jämföra varg i renland med någon som skändar hästar:

:eek::confused:

Ja både den ekonomiska och en skada i form av djurens lidande kan nog jämföras. Orsaken dvs en sjuk människas drifter har naturligtvis inget med vargens jakt på tam djur att göra, men det trodde jag nog de flesta förstod. Eftersom det tydligen inte var fallet ber jag om ursäkt och tar tillbaka.
:cool:
Jämför gärna:
vargriven-ren-416px.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Ja både den ekonomiska och en skada i form av djurens lidande kan nog jämföras. Orsaken dvs en sjuk människas drifter har naturligtvis inget med vargens jakt på tam djur att göra, men det trodde jag nog de flesta förstod. Eftersom det tydligen inte var fallet ber jag om ursäkt och tar tillbaka.
:cool:

Varför skriver du så då om även du nu tycker att det inte har med vargens jakt på tamdjur att göra?

*undrar hur mycket du skriver som inte har med saken att göra men där du förväntar dig att alla andra ska förstå att det du skriver inte har med saken att göra*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar