Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dyr verksamhet, hålla varg med mat.

KL

Jag tror att det är en kommunistisk varg, därav ilskan som den framkallar.

åh här kommer kavaleriet:D
Till undsättning för att ytterligare frångå ämnet.
En kommunistisk varg? det var ngt nytt. Visserligen brukade man snacka om den ryska björnen och i karikatyrer var den då försedd med stjärbestyckad pälsmössa.........

Senast ändrad av en moderator:

Eftersom jag menar det jag skriver återstår ju endast det andra alternativet som du själv skrev, dvs att du tydligen är urbota korkad.

Det spelar ingen roll hur många gånger du repeterar din tolkning av det jag skrev, det är och kommer inte bli någonting annat än bara din tolkning.

Det jag har skrivit är det jag har skrivit, varken mer eller mindre. Förstod du den här gången?

Om du ändå inte förstod tänker jag inte lägga någon större kraft på att försöka förklara närmare för dig, jag inser när det är dags att ge upp på hopplösa fall. Jag skrev det till dig tidigare: Har du problem med läsförståelse och tolkningar så föreslår jag att du tar hjälp av en pedagog inom inlärning. Den utbildningen saknar jag så jag kan inte bistå med mer hjälp än så här.

Det värsta är väl att jag ständigt upprepar vad du skrivit och förtvivlat försökt få dig att förklara vad du menar.
Men du upprepar bara att du menar vad du skriver.
Då återstår väl inget annat än läsa det och då framgår det ju att din önskan är att alla ska tycka likadant för att din önskan ska gå i uppfyllelse..är inte det en önskan om likriktning så säg??:D

Eftersom jag menar det jag skriver återstår ju endast det andra alternativet som du själv skrev, dvs att du tydligen är urbota korkad.

Det spelar ingen roll hur många gånger du repeterar din tolkning av det jag skrev, det är och kommer inte bli någonting annat än bara din tolkning.

Det jag har skrivit är det jag har skrivit, varken mer eller mindre. Förstod du den här gången?

Om du ändå inte förstod tänker jag inte lägga någon större kraft på att försöka förklara närmare för dig, jag inser när det är dags att ge upp på hopplösa fall. Jag skrev det till dig tidigare: Har du problem med läsförståelse och tolkningar så föreslår jag att du tar hjälp av en pedagog inom inlärning. Den utbildningen saknar jag så jag kan inte bistå med mer hjälp än så här.

åh här kommer kavaleriet:D

images

Hahaha..favorit i repris.
Jag har väl aldrig förnekat att du skrivit -"Om skattebetalarna* i aktuellt område tillåtit** vargen att befinna sig/passera samma nämnda område så hade ju staten sluppit lägga ut 4 miljoner för att skydda den mot skattebetalarna"
Problemet är väl att du lägger in en annan betydelse i dessa ord än vad som är brukligt, dvs du menar inte vad du skriver och då får du förlåta att det är tusan så svårt att förstå när du inte skriver det du menar:rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Det är ju just det. Om du inte kan förstå det jag skrivit kan jag inte hjälpa dig. Det finns ingen bakomliggande agenda i min text. Din snedvridna tolkning att det jag skrivit egentligen, enligt dig, är min högsta önskan om en totalitär stat med likriktade åsikter där du är den enda sanna kämpen som måste stå upp mot förtrycket finns liksom inte någon annanstans än i din förbryllande fantasi. Texten betyder ingenting annat än vad det står. Som sagt, ingen gömd eller dold agenda, ingen djävulsk plan som jag sitter och smider i min källare samtidigt som jag gnuggar händerna och fnittrar. Det är inte roligare än så och kan du inte förstå utan måste fortsätta fråga så kommer du bara få det här inlägget copy-paste på repeat.

Senast ändrad:

HÄR har du två till som har lite problem med förståelsen. Bara tänker så du slipper känna dig ensam.

HÄR har du två till som har lite problem med förståelsen. Bara tänker så du slipper känna dig ensam.

Haha..vad snällt av dig, att ´du förstår att det är trevligt med ett skratt då och då.
Men det ändrar ju inte och svarar inte på varför DU inte skrivar vad du menar och sedan blir upprörd för att man inte förstår vad du menar..
Men du hittar säkert på fler och alltmer förtvivlade försök att länka bort från den frågan så:rofl::rofl:

Och eftersom du inte tycks förstå vad du själv skriver...så välkommen in i gänget.....

Jag blir inte upprörd, jag blir mest bara frustrerad över din felaktiga tolkningsförmåga och att du trots upprepade förklaringsförsök från min sida inte förstår. Det är ju du som tolkar in saker som aldrig uttalats och heller inte existerar, ens mellan raderna, och sen far du iväg på sidospår om totalitära stater, DDR, Nazityskland och Sovjet. Din brist på förståelse och förankring i det som skrivits tidigare syns ju klart och tydligt i ditt inlägg här senast där du säger att jag tar ett steg in på ett sidospår när du själv är den som far iväg till månen och tillbaka med dina sidospår.
Nja, dig kommer jag nog aldrig hamna i samma kategori som och en människa, dvs du, kan aldrig bli ett gäng.

I övrig:
Det är ju just det. Om du inte kan förstå det jag skrivit kan jag inte hjälpa dig. Det finns ingen bakomliggande agenda i min text. Din snedvridna tolkning att det jag skrivit egentligen, enligt dig, är min högsta önskan om en totalitär stat med likriktade åsikter där du är den enda sanna kämpen som måste stå upp mot förtrycket finns liksom inte någon annanstans än i din förbryllande fantasi. Texten betyder ingenting annat än vad det står. Som sagt, ingen gömd eller dold agenda, ingen djävulsk plan som jag sitter och smider i min källare samtidigt som jag gnuggar händerna och fnittrar. Det är inte roligare än så och kan du inte förstå utan måste fortsätta fråga så kommer du bara få det här inlägget copy-paste på repeat.

Fram tills du skriver något som är värt att svara på ger jag upp för den här gången med insikten att om du inte förstått hittills så kommer du aldrig förstå.

Senast ändrad:

Jag blir inte upprörd, jag blir mest bara frustrerad över din felaktiga tolkningsförmåga och att du trots upprepade förklaringsförsök från min sida inte förstår. Det är ju du som tolkar in saker som aldrig uttalats och heller inte existerar, ens mellan raderna, och sen far du iväg på sidospår om totalitära stater, DDR, Nazityskland och Sovjet. Din brist på förståelse och förankring i det som skrivits tidigare syns ju klart och tydligt i ditt inlägg här senast där du säger att jag tar ett steg in på ett sidospår när du själv är den som far iväg till månen och tillbaka med dina sidospår.
Nja, dig kommer jag nog aldrig hamna i samma kategori som och en människa, dvs du, kan aldrig bli ett gäng.

I övrig:

Fram tills du skriver något som är värt att svara på ger jag upp för den här gången med insikten att om du inte förstått hittills så kommer du aldrig förstå.

Javisst du har rätt, texten betyder vad där står.
Att du önskar en åsiktslikrikting för att din dröm ska gå i uppfyllelse, sedan hjälper det inte hur många rader du skriver, eftersom du inte med ett ord förklarar vad du menade med det du skrev.......för med tanke på den energi du lägger ner såmenade du uppenbarligen inte det du skrev...:angel:

Åh vad underbart! Lägger gärna skattepengar på att bevara detta fina djur. Precis som jag gärna ger av mina skattepengar till människor som har det sämre än mig.

Vad är ditt förslag? Att alla ska sköta sig själva och skita i andra?

OBS!
Ej läst hela tråden innan jag svarade!

Åh vad underbart! Lägger gärna skattepengar på att bevara detta fina djur. Precis som jag gärna ger av mina skattepengar till människor som har det sämre än mig.

Vad är ditt förslag? Att alla ska sköta sig själva och skita i andra?

OBS!
Ej läst hela tråden innan jag svarade!

I det aktuelle fallet står jag bakom naturvårdsverkets beslut.
Det är ohållbart att låte en varg förstöra för så stora belopp, skapa så mkt mer arbete för enskillda näringsidkare. Samtidigt som hela situationen är ohållbar. Inga nya vargar tillåts i området pga det är renbetesland så chansen för valpar är noll. Tiken kan inte flyttas pga hon sövts max antal ggr alltså är avlivning det enda hållbara alternativet.

Det vore som att låta en hästskändare gå lös på stallen i solvalla, bara för att hästskändare är sällsynta (som tur är)

Ja vi blir verkligen förvånade att en vargälskare som du står bakom verkets beslut:rofl:
PL

Ja naturvårdsverket är ju kända för att vara vargälskare,,eller om man frångår dina "storebrorfasoner" och talar klarspråk. Varghatare.

Förvaltningsdomstolen ska dra kvarnen ett varv till och till vilken nytta?
Om nu en renägare skjuter tiken då hon jagar ren vad händer då?
Man har ju rätt att skydda sina djur eller?

Ja vad händer då? Beror på om renägaren är lika klantig i sitt upplägg som du i dina våta vargdrömmar.
Följer han reglerna o kan bevisa det är det knappast ngt problem. Levande åtel med ren kan jag inte tänka mig att ngn same tar till.
PL

Senast ändrad:

Ja vad händer då? Beror på om renägaren är lika klantig i sitt upplägg som du i dina våta vargdrömmar.
Följer han reglerna o kan bevisa det är det knappast ngt problem. Levande åtel med ren kan jag inte tänka mig att ngn same tar till.
PL

Sitter du däruppe i norr och fantiserar om mina våta drömmar, ett så futtigt liv du ändå måste ha.

Så vitt jag kan läsa lagstiftningen har du rätt att skjuta en varg för att avvärja ett direkt angrepp på din hund, din häst eller varför inte din ren.

Det har inte det minsta med uttömning av kroppsvätskor att göra,möjligtvis på det nyss skjutna djuret, då brukar ju alla muslker slappna av och...men det kan du ju bättre än mej, du är ju akademiskt utbildad i ämnet ..:rofl:

Tror du verkligen att det inte finns någon här som inte läst om dina drömmar att skjuta en varg för levande åtel?
Att du inte tycks fatta att det här med att sätta ut levande djur o sen sätta sig med bössan o vänta inte är ok visar bara på din oförmåga att fatta skillnaden mellan att skydda djur o sätta ut levande åtel.
Du har väl förläst dig på gamla berättelser om tigerjakt i Indien!
Fattar inte att du vill fortsätta att vara forumets största clown?
Tror du att det finns en här som tar dig på allvar?
Är du inte medveten om risken att ngt fattar vem du är irl?
PL

Tror du verkligen att det inte finns någon här som inte läst om dina drömmar att skjuta en varg för levande åtel?
Att du inte tycks fatta att det här med att sätta ut levande djur o sen sätta sig med bössan o vänta inte är ok visar bara på din oförmåga att fatta skillnaden mellan att skydda djur o sätta ut levande åtel.
Du har väl förläst dig på gamla berättelser om tigerjakt i Indien!
Fattar inte att du vill fortsätta att vara forumets största clown?
Tror du att det finns en här som tar dig på allvar?
Är du inte medveten om risken att ngt fattar vem du är irl?
PL

Det jag gjorde då var att förklara hur man skulle göra för att inom lagens råmärken skjuta varg.

Det står svart på vitt att du har rätt att skydda dina djur, det har ingenting med våta drömmar eller önskemål att agera på en cirkus att göra.

Jag förklarade helt öppet att djuren skulle registreras, betet skulle registreras och att vi skulle ha torn runt betet för att kunna skjuta lovligt vilt.
Om det vid ett sådant tillfälle en varg lyckas ta sig in, eller tom rör sig nära hägnet (efter senaste lagändringen) så´har djuägaren eller dennes folk rätt och skyldighet att skydda djuren.

Med tanke på ditt ordval (långt ifrån en välutbildad akademiker) så verkar du vara upprörd. Antingen för att jag, som du säger vill vara clown, eller och det verkar vara mer troligt, att jag framför åsikter du har svårt att argumentera emot. Det ända som kommer är fantasier om mina våta drömmar....:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka