Seabaz

Trådstartare
Är det någon här som köpt sin hund riktigt dyrt??
Jag tycker mig läsa ofta om riktigt fina solskenshistorier och folk som "fyndar" sina hundar (like me :angel: )

Men är det någon som har köpt en hund riktigt dyrt?
Sedan är ju dyrt olika för olika människor men alltså, en hund för 12-15 tusen kronor tycker jag är dyrt.
Billigt ser jags om en hund under 5000kr.

Fast en GD för 10-12 tusen tycker jag är normalt... men ja, kommer man upp i 14-18 tusen då, vissa kostar ju det.

Är det någon som har en sådan dyrgrip och varför var den så dyr? nyfiken som man är ;)

Sv: Dyr hund

Vår fransk bulldogg-tjej kostade 14000 kr :crazy: Men hon är väl värd sina pengar! Vi satsade på välrenomerad uppfödare, bra föräldrar etc... och det resulterade i en dyr hund men förhoppningsvis en bra och sund hund!

Min hund fick jag gratis... han var då 16 månader gammal.

Reggad i SKK, frisk (just då), fast den största orsaken var att han tillhörde en släkting som absolut inte kunde ha kvar honom.

Jag har inte köpt henne dyrt men min JRT har kostat mig 25000:- tur för henne att hon är så söt.

Min hund kostade 10 000, Det är helt normalt för den rasen men dyrt kilopris med tanke på att han inte ens vägde ett kg när han kom. ;)

Jag har bara fyndat hundar själv har dock en bekant med jämthundsuppfödning som köpte en meriterad hanne från Finland för 50 000:- till sin kennel.
Bara några veckor efter att dyrgripen kommit hem ställdes den ut här i Sverige och fick en 3:a.
Där kan vi snacka flopp!

köpte min då han var 7 månader, 7000kr med lite rabatt eftersom uppfödaren gillade oss. han vägde 27kg då, så det blir bara 260kr/kg ;) hon brukar ta 9000 för valparna.

Jag har betalt 8000:-

För mååååånga år sedan så köpte vi en fin utställningshane som var S & SFUCH och vann mycket. Han betalde vi kring 10.000:- för det var MYCKET pengar då :p En valp kostade kanske 4000:-

hahaha kilopriser, vad ni är roliga :rofl:

Då kostade ju min jycke typ.. 3000kr/kg kanske (minns inte riktigt)
Köpte honom för 6000kr vilket är ett underbud för den rasen.
Men så är det. Uppfödaren prutade själv ner sitt pris med 1000kr för att han var felreggad och sedan prutade jag ner en tusenlapp till för att jag är en "fattig student" sa jag, men med stort hjärta ;) :D

Ska jag tillägga att det var helt gratis att fixa felet i registret :angel:

Senast ändrad:

Min förra GD kostade 10 000 kr.
Min Fila Brasileiro fick jag gratis.
Min tingade valp kostar 15 000 kr.

Frallorna som vi säljer ligger på 12-14 000 kr.

Jag kollar just nu på lite dyrare hundar. Exempelvis finns det en tik i Danmark som jag är intresserad av, men det är en 18-månaders hund som är friröntgad och har grundlydnad. Nästa hund ska ju bli den jag tänkt vinna SM med så den får kosta. Priserna ligger mellan 15 000 och 20 000 och jag tycker inte att det är så dyrt för en unghund där man kan se potentialen. Valp med liknande stam blir ju billigare såklart, men det är ett mer osäkert kort.

Vi har rekommenderade priser inom vår rasklubb som de flesta uppfödare håller rätt hårt på, dvs 7-10'000 kr för en valp beroende på föräldrar. Min valp var från en SLCH/SVCH och en Australienimporterad hane, dock betalade jag ändå "bara" 8'000 för henne. Dock la jag ca 4000 kronor på tågresandet.... Mycket pengar för en fattig student.

//E

Min lilla Westie köptes för 8 000 kr och då visste vi att han inte var utställningshund. Hade vi velat ha utställningsämne vet jag inte vad det hade kostat... ;)

När jag var liten köpte mina föräldrar en Goldenvalp (fanns mkt få i sverige då) för 500 kr o folk kunde inte begripa hur de kunde betala så mkt för en hund!!
PL

:cool: coolt peter!

Jag tycker nästan det är fantasisummor med 15000 för en hund, på min tid (10 år sedan) kostade valparna ca 6000 det tyckte jag var racerdyrt då :eek:

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: Myrten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 305
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
627
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama