DVD-R eller DVD +R?

Sv: DVD-R eller DVD +R?

Kan tänka mig att -R betyder att skivan inte är omspelningsbar.
+R menas att du kan bränna skivan flera gånger om.

Tror jag

aha. ok. Tack.
Såg att jag blivit flyttad.
Har det med datorer att göra?
Hm. Kanske det har.

Det har inget att göra med om man kan bränna om eller inte utan du får kolla vilket av formaten din brännare klarar av att bränna.
T.ex min jobbrännare klarar DVD +R men inte brännaren på min hemmadator den klarar bara DVD -R...:angel:
Om en DVD ska vara ominspelningsbar ska det stå RW sist på den...;)

Som sagt, det gäller att välja den typ av skivor som passar för din spelare.

Men jag råkar ha en spelare som klarar båda sorterna. Och då kvarstår frågan. Vilken är bäst?

Det är egentligen inet så stor skillnad, det bästa är ju att köpa -RW (rewritable) vilket innebär att man kan skriva över & byta ut innehållet på skivan. bara -r (rescriptable) så kan man bränna över till skivan, men det blir fast där för evigt, går inte ens att lägga till filer, mkt negativt.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 155
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 411
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18