Dvd i bilen

misan

Trådstartare
Eftersom jag har flyttat ca 90 mil från föräldrar/syskon så åker vi dit några gånger om året, nästan alltid med bil. För det mesta har det gått utmärkt bra, lillkillen har mest sovit men ju äldre han blir desto mer vaken och rastlös blir han såklart. Självklart för vi många stopp, och övernattar så vi tar resan på två dagar men vi har börjat fundera på en dvd i bilen så jag skulle vilja ha lite tips.
Någon som har bra förslag på en "lagom bra" skärm? Vill inte köpa nåt onödigt dyrt men som ändå håller ett tag...? Jag har förstått att de flesta (?) säljs med en dvd-spelare och två skärmar, det verkar ju bra!
Gärna också tips på bra filmer för en 18 mån traktortokig kille inför bilresan i jul ;)

Sv: Dvd i bilen

Vi har en dvd i blen till vår tvååring. Ett suveränt köp verkligen då vi åker en hel del i bilen. Köpte en billig från, eh, ja just de ja. Men får väl inte skriva ut företag här? Men jag gör en vild chansning net**net.se om du förstår ;)
Den fungerar nog precis likabra som en dyrare modell.
"Den lilla röda traktorn" och Svt´s "Stora maskiner" Är poppis här :laugh:

Jo man får skriva ut namn.

Jag,har en liten 10 " laptop som de har i bilen och jag jar lagt in alla filmerna på den.

Vi har. Helt ljuvligt:) köpte för 800 på net on net. Två skärmar är toppen.
Vi tittar mest på bullerbyn och saltkråkan samt Emil just nu.

Vi köpte någon billigare historia på Coop. Tror den gick på 800 kr, en skärm. Funkar hur bra som helst. Guld värd på långa resor. Svårt att ge filmtips till barn man inte känner, men hos min snart 4-åring har några favoriter genom åren varit: Som hund och katt, Monsters vs. aliens, Cars 1 och 2, Trassel och Shrek 1 och 2. När han var runt 2 år funkade Pingu bra också.

Vi hade sån extrem tur att vi vann en på sådana där skraplotter man köper på flyget, vi köpte mest lotterna för att sysselsätta dottern lite men vann en dvdspelare. ;) Men hur som helst har vi använt den mycket, vi har syrran 5 timmar bort, sen har vi sommarstuga utan tv.
Men i bilen har vi som sagt haft den på långresor och det har varit helt suveränt! Svårast var det en period när den yngsta satt bakåtvänd och äldsta framåt vänd. ;)

Filmer, äldsta älskade lucky luke en lång period, yngsta gillade emil filmerna, och pippi. Vi gillade emil och pippi bäst för det var bättre som bakgrund när man körde. ;)

Vi har två Nextbase click9 lite dup deluxe, de är två skärmar och två spelare i. Så antingen kan man koppla ihop dom och kolla på samma film eller varsin film. Vi köpte så för ett ev. syskon, de blir alltid slagsmål om vilken film man ska se annars enligt kompisar ;)
Just nu används den av sonen och sambon när vi åker bil (jag kör alltid), vilket är super, då kan sonen kolla på sina filmer och sambon på sina.

så jag rekommenderar att antingen köpa en skärm med spelare eller två skärmar med två spelare.

Vi valde Nextbase som är en dyrare variant, dels då skärmen är större (är en 9" skärm) sen för att fästena för att kunna sätta fast skärmen på nackstödet alltid sitter kvar med sladdar och allt i, så det är bara att klicka fast spelaren och köra. :laugh:

Detta har blivit räddaren i nöden när man åker långt. Sonen som är snart 3 år älskar astrid Lindgrens filmer framförallt Pippi. När han var 18 mån då vi köpte skärmarna var han inte någe jätte intresserad av filmerna som visades så det gick bra med nästan allt. I Drömmarnas trädgård tyckte han om.

Ja det va ju nåt att tänka på såklart! Vi som tänkte nåt billigt men det är förstås inte så dumt att kunna titta själv också, om man inte som jag blir åksjuk :p
Nästa fråga är storleken på skärmen, är det överkurs med 9 eller räcker det bra med 7? Vi ska absolut gå och jämföra i en affär men alltid intressant att höra hur folk upplever det.

Vi tyckte 7 var för litet, de ger betydligt mer än vad man tror att titta på en 9 tum.

Skärmarna är även perfekta att ha när man åker på semester o vill kolla på film o.de inte finns dvd, vi använder även våran som dvd spelare just nu till tvn då vi inte orkat koppla in den riktiga efter flytt. Så de finns fler användningsområden. Enda nackdelen med dom vi har är att de inte ingick batteri.till dom utan de får man köpa separat. Men hitills har vi inte haft något behov av de.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 145
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 356
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 764
Senast: Snö
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår låste jag dörren på jobbet för sista gången inför sommarens semester. Jag har verkligen sett fram emot det. Frågan är då varför det...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka