Dvärgvädur x Belgisk Jätte

eldione

Trådstartare
*ehrm* ja visst låter väl det som en underbar korsning? :angel: :crazy:
Sådana finns tydligen i stallet nu...
Saken är den att våra stallkompisar har en belgisk jätte (tror det är en sån, den är stooor) i boxen hos en av hästarna och dom tycker det är jättekul att ta vår dvärgvädurshane och släppa ihop dom...
Vi har sagt till att vi inte vill att dom gör så men dom har alltid ignorerat oss(det går inte att prata normalt med dom). Iaf så hade det tydligen fötts ungar inatt! Vet inte hur många det är än.
Ska verkligen bli... intressant (?) att se dom bli vuxna kaniner. Hur kommer dom se ut?

Sv: Dvärgvädur x Belgisk Jätte

det kanske blir något i närheten av fransk vädur?

låter som en helmysig blandning, tur att det är väduren som är pappan så mamman slipper bära på ( och inte minst föda ) jättebäbisar!

Ungarna anpassar sig efter mammans kropp, så det spelar ingen roll hur stor pappan är de föds ändå lagom stora.

Hade det vart tvärt om hade vi nog satt hänglås på buren för att vara helt säkra på att det inte skulle bli några ungar.

Ägaren till honan ville ha ihjäl ungarna direkt men vi har tagit på oss ansvaret för att hitta nya hem till dom. Tyvärr kan jag inte behålla någon själv :(

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 435
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar