Dvärgpinscher?

Speciella_tina

Trådstartare
Har i många år läst på om staffordshire bullterrier och tänkt att min nästa hund ska vara en staffe! stämmer väldigt bra med vad jag vill ha.

Tills häromdagen, då vände allt! Läste Aningsfulls inlägg om DP och tänkte det stämmer ju bra in på vad jag söker hos en hund! Läste på mer om hunden, slukade all fakta, det är den ultimata hunden för mig!!!

Dessutom har jag ju redan en liten und (2,8 kg), och trivs med småhundarna!

Så kom igen nu, kan en DP passa mig?
Tjej som vill träna lydnad och agility för skojs skull, tävla lite grann, inte gå alltför långa promenader i skitväder, utan hellre lite hjärngympa inne i värmen, tror på mjuka träningsmetoder, vill ha en pigg alert hund som älskar att vara med, och gillar att träna.
 
Sv: Dvärgpinscher?

Jag tror den passar. Jag har själv en 5 årig hanne. han älskar attgå långa promenader och träna men han kan lika gärna ligga i sängen hela dan om man själv inte orkar=) perfekt vovve!

Liiiite skillnad på han och valpen min, amstaffkorsning. det är ingen höjdare om man vill ligga å dega hela dagen=)

Jag måste få göra lite reklam om kenneln min kommer ifrån. mamma har tre stcken därifrån, hämtar den fjärde på söndag. www.geordanis.se
 
Sv: Dvärgpinscher?

Det låter som att dvärgpinschern är hunden för dig. :)
En helt underbart rolig och personlig ras. Man har inte tråkigt en sekund och i en dvärgpinscher har man verkligen en bästa vän och träningskamrat.
Dom är så otroligt glada och positiva till livet. Allting är roligt och dom är alltid med till 100 % att hitta på nåt skoj. Samtidigt som dom mer än gärna kopplar av tillsammans med dig på soffan när du själv vill koppla av. Det är en väldigt på/av ras. Lätt för att koppla av men samtidigt alerta på sekunden när det vankas någonting av dom.

Sen är dom ju otroligt lättlärda också.

Just nu ligger min egen DP här bredvid mig och sussar sött. För 3 minuter sedan vad vi ute och då var det fart i dom små benen. Men som sagt, när ingenting händer så lägger dom sig gärna ner i famnen eller i någon säng och sover. :D Det är som om hon har en knapp, verkligen. Otroligt skönt att han en så pass aktiv ras som ändå lägger sig och sover när man ber om det.
Sen älskar jag att dom är så vakna. Pigga glada ögon. Svansen går konstant på min när hon är vaken. Precis allting är jätteroligt. Det räcker med att man tar bilnycklarna och går mot bilen för att hon ska springa i förväg och så väntar hon vid bildörren med viftande svans för då är det nåt kul på gång.

Det är verkligen den ultimata rasen för mig som vill ha en liten hund som ändå kan hänga med ut på ridturer, ut i skogen i flera timmar eller bara vill ha någon att mysa med i soffan.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 350
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 520
Hundavel & Ras Ursäkta om det börjar bli tjatigt med såna här trådar. Har läst flera gamla men inget som stämmer in så bra på vad jag söker. Innan har...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
32 618
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund La ut samma inlägg på en annan sida men verkar inte få nå svar så jag lägger ut här också ;D Kanske är det jag som inte har nå tålamod...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 644
Senast: Raderad medlem 120709
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp