Måste bara visa denna fina! Jag har satt upp massor av mat i trädet, har mest duva, skata och sen lite småfåglar :D
20220525_184022.webp

Den här duvan försökte ta sig in i min jacka i ren fröiver, så jag fick grabba tag i den och dra ut den! :rofl:
20220526_154314.gif

Den tyckte inte det var ett dugg konstigt utan det blev alldeles perfekt när den slapp balansera själv och fick maten serverad. Lite väl bekväma när de inte ens har problem med att man håller så att de inte har en möjlighet att få upp vingarna. Jag släpper så fort de vill bort, vilket de ju verkar veta, men ändå. :eek:

Trådborttagning blir som sagt så himla mycket lättare och det bästa är att det går att göra så himla lugnt. Vissa verkar knappt ens bli rädda, tog en idag som inte ens flög ur knäet efter utan vände bara på sig och skulle ha mer frön.

Den hade dragit på sig halva stan så det var nog skönt att bli av med:
Trådduva.webp

Underbara Kakan (+gråsparv) var förbi idag också:
VideoCapture_20220526-124134.jpg

Hennes dåliga baktås klo växer och växer iom att den inte slits. Än så länge ser det ok ut men växer den in mot foten eller blir på tok för lång får jag nog klippa den? Förhoppningsvis låter hon mig göra det utan att bli fångad isåfall, men det beror helt på vilket humör damen är på.

Tittade på denna video med och om duvor
Jag tyckte att duvan (av rasen Duchess tydligen) liknade Lucerne lite grann men när jag googlade så förstod jag att det var en annan ras. De har alldeles för långa fjädrar vid fötterna för min smak, så Lucerne sitter fortfarande tryggt på första plats :D:love:

Jag såg även i en annan video där de nämnde B.F Skinner som bl.a. skrev Contingencies of Reinforcement: A Theoretical Analysis. Dvs om positiv och negativ förstärkning (istället för bestraffning), som man fortfarande använder på tex hundar. Han gjorde visst undersökningarna på duvor för de var ett av hans favoritdjur, det visar väl hur intelligenta och snabba de är på att lära sig.

Om någon annan är nyfiken, såg just en förklaring om de engelska orden pigeon och dove, och skillnaden mellan dem :idea::up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka