Duty Time-Ridhästar?

norpan85

Trådstartare
Har sett fler som lagt in såna här trådar så kanske har ni ett svar till mig? ;)
Har en snart 7 årig valack E: Duty Time u: Praizia ue:Lyphaizia
Nån som vet nått`?

Kan ju inget alls om hans stam. Men jag undrar va tror ni om denna som ridhäst och är det någon annan som har ridhästar efter Duty time??
Min har gått som ridhäst i ca 1 år nu..och jag tycker han utvecklats väldigt bra, men han är speciell:D

Sv: Duty Time-Ridhästar?

Jag vet inget om Duty Times avkommor som ridhästar men jag har fått uppfattningen att dom är ganska speciella som galoppörer:angel:

Jag har ett 5årigt sto e: Duty Time.

Hon verkar ha lätt för sig att lära, däremot gör hon inte så mycket gratis. Hoppar super! (bara löshoppat dock)
Rör sig ordinärt i skritt och trav men riktigt bra i galoppen.
Däremot är hon lite egen av sig, hon är lite halv schitzofren och är ena stunden urcool och kan i nästa stirra upp sig nåt fruktansvärt på 1 sek. Dock är hon cool större delen av tiden.
Sen är hon minst sagt lite udda, märkte detta tydligt på betet, hon kan vandra iväg själv från de andra hästarna och vara på helt andra sidan av hagen så hon varken ser eller hör de andra. Det har jag aldrig sett nån förut som gör. Även om inte alla är super flockbundna har jag aldrig sett någon gå i väg så långt och ofta. Precis som om hon bara tröttnar på de andra och knallar iväg :D

Men hon är min gosgris, har alltid tid att prata och kommer mer än gärna fram och stoppar ner näsan i famnen på mig!
Dessutom är hon grå :love:

Bild på henne:

Okej va kul och höra!!!
Låter ganska lika tycker jag...Min gjorde precis likadant på betet isomras, han var inte ett dugg intresserad utav dom andra utan bara vandra iväg utan att bry sig det minsta. Samma med min han är också oftast ganska cool men har sina dagar då han bara e helt knäpp ..men det e inte så ofta som tur är:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 719
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 176
Senast: exotic
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 064
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka