Jag duschar alltid på kvällen, men försöker att inte duscha varje dag. Håret tvättar jag 2-3 gånger i veckan, även det försöker jag hålla till så sällan som möjligt. Har jag inte blivit svettig på jobbet eller av träning så skippar jag dusch. Enda gången någon sagt något om hur jag luktar så är det spontana komplimanger om att jag luktar gott, så tja, jag behöver inte oroa mig (än). Att duscha innan jobbet känns fullständigt meningslöst, just för att jag allt som oftast blir svettig på jobbet ändå.

Ni som duschar så hårt blir blött; jag fattar inte?

Måste man bli blöt i håret av att duscha? Jag sänker duschen eller använder handduschen. Håret blir blött bara de gånger jag tvättar det. (och när jag simmar :) )
Gillar känslan av att ha varmt vatten i håret (även om det inte är så nyttigt för det antar jag, ljummet är väl bättre) så jag kan inte låta bli. Men det torkar ganska snabbt. (och jag är inte en varjedagduschare om jag inte tränat varje dag. Jag är en -närjatränatduschare. Eller hjälp, det var längesedanjagtränade duschare, det är dessa som händer på morgonen.)

Duschar oftast på dagen när jag är själv hemma.

Är inte särskilt snabb.

Tvättar alltid håret (eller iaf 99 gånger av 100).

Jag duschar lite närsomhelst på dygnet men vanligtvis strax före läggdags eller på morgonen. Lägger aldrig någon tid på att torka det, om det inte är massor av minusgrader, då kanske jag blåser till det värsta. Somnar jag med fuktigt hår blir det ofta ganska platt och tråkigt dagen därpå så ur hårsynpunkt blir det bättre med tvätt på morgonen och självtork. Ska jag duscha går jag väl upp kanske fyrtio minuter innan jag ska gå hemifrån, om jag inte ska äta frukost hemma. Gillar att ta lite tid på mig, hinna läsa lite nyheter och kolla mail och så innan jag börjar med kläder och smink.

Är väldigt snabb om jag behöver, ty jag har bott i kollektiv och delat dusch med sju-åtta-nio andra personer som ofta skulle duscha ungefär samtidigt. Då blir man expert på att göra hyfsat grundlig dusch med hårtvätt på några få minuter.

Tycker det är lite märkligt att vissa väljer att duscha på morgonen istället för på kvällen.
Jag duschar alltid på eftermiddagen eller på kvällen men aldrig på morgonen. Mitt hår tar runt en halvtimma med fön på högsta effekt att torka. Aldrig att jag skulle orka stå och göra det vid sextiden på morgonen :crazy:
När duschar ni? Och ni som duschar på morgonen hur snabba är ni?

På kvällen, då sover BARNEN. På morgonen ska alla iväg, matas, kläs osv. Då hinner jag inte duscha eller blåsa håret.

Tips: IR-hårtork. Tar 5 min istället för 30.

Hatar att duscha eftersom det gör mig nedkyld. Jag menar, det tar 15min för gåshuden att lägga sig så att jag kan raka benen utan blodvite. Efter det, när kroppen äntligen fått upp värmen, då är man klar och skall ut i kall luft igen, jag blir kall i samma ögonblick som jag inte längre står i strålen. Det räcker med att jag sträcker mig ut för att nå en flaska med schampo etc. så blir jag kall direkt.

Att duscha med partner är det värsta som finns. Eftersom jag hela tiden måste stå mitt i regnduschen för att inte börja huttra minskar romantiken avsevärt.

Skjuter på duschandet till sen kväll, duschar därför det sista jag gör innan jag går och lägger mig.
Tvättar håret 1-2ggr/veckan och låter det självtorka eftersom det är för tjockt och oskandinaviskt för att få bra med hårfön.

Duschar eftermiddag, måste ha minst 4h innan jag ska gå och lägga mig. Alltså brukar jag skynda mig hem från jobbet och duscha direkt när jag kommer hem.
Morgon går fetbort, jag ligger hellre i sängen ett tag till. Kväll går fetbort när jag ska tvätta hår då jag inte fönar och det tar ca 3-3.5h på sig att bli helt torrt, och jag vägrar lägga mig på mina mysiga kuddar i sängen med blött eller fuktigt hår. :yuck:

Annars blir det kväll eller eftermiddag jag duschar. Håret tvättar jag 2-3ggr i veckan typ.

Jag gillar inte alls att duscha på morgonen, dels är jag frusen och trött men mest är jag alldeles för känslig i huden - det känns bara obehagligt. Duschar helst på kvällen eller mellan stall och jobb om jag jobbar kväll tex.

Ni som duschar så hårt blir blött; jag fattar inte?

Måste man bli blöt i håret av att duscha? Jag sänker duschen eller använder handduschen. Håret blir blött bara de gånger jag tvättar det. (och när jag simmar :) )
Jag sätter upp håret i en knut eller fläta högst upp på huvudet de dagar jag inte ska tvätta det. Använder enbart handduschen. Det blir ALLTID fuktigt ändå. Det blir ju ånga och vattendroppar på allt som är i duschen, inte bara på det som är direkt under vattenstrålen så att säga.

Jag duschar när det passar, oftast på kvällen men ibland på förmiddagen eller eftermiddagen. Sällan på morgonen, då är jag för trött och vill sova (eller så är jag inte hemma) :p

Men jag duschar absolut inte varje dag heller, då skulle min hud säga upp bekantskapen med mig och ge sig av.

Duschar några gånger/vecka. På kvällen om jag varit i stallet, annars på morgonen (självklart! ;)). Övriga dagar vaskar jag av mig på morgonen. Ni som säger att ni fryser - ni verkar inte duscha som jag - jag duschar minst 20 minuter och har hela tiden på det varmaste kroppen klarar av, duschen hålls självklart i handen och förs runt hela tiden så att ingen kroppsdel är utan vatten mer än någon sekund. Efter en sån dusch är man supervarm (och badrummet med!) och man behöver verkligen inte frysa!

Duschar några gånger/vecka. På kvällen om jag varit i stallet, annars på morgonen (självklart! ;)). Övriga dagar vaskar jag av mig på morgonen. Ni som säger att ni fryser - ni verkar inte duscha som jag - jag duschar minst 20 minuter och har hela tiden på det varmaste kroppen klarar av, duschen hålls självklart i handen och förs runt hela tiden så att ingen kroppsdel är utan vatten mer än någon sekund. Efter en sån dusch är man supervarm (och badrummet med!) och man behöver verkligen inte frysa!
Om jag duschar på morgonen, oavsett metod, oavsett värme så fryser jag så jag hackar tänder. Både i duschen och utanför. Jag tror helt enkelt inte kroppen vaknat. Jag gör det iofs bara av att kliva upp, det har inget med temperatur inomhus att göra. Går jag upp när jag vaknat av mig själv, typ 08 är det lugnt. Imorse klev jag upp 06. Hackade tänder och frös så mycket att jag åt frukost i täckbyxor och filt. :cautious::laugh:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 102
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama