Duschar alltid på kvällen av flera anledningar.
De främsta är att jag går upp 05:00 redan för att hinna till jobbet, skulle jag duscha och tvätta håret på morgonen får jag gå upp mitt i natten för att hinna föna det torrt och platta ner det. Har mkt och långt hår.
Är också väldigt morgonfrusen och bara tanken på att öppna dörrarna och kliva ut ur duschen för att få den där köldchocken en trött morgon får mig att rysa...

Jag duschar på kvällen. Dels vill jag låta håret torka ordentligt, det får självtorka och jag fönar alltid. Dels så är jag trött på morgonen och skulle aldrig lägga tid på det på morgonen.

Duschar alltid på em/kvällen. Enda jobbet jag haft där jag duschat på morgonen var när jag jobbat som tidningsbud. Kvittade vad man hade på sig, man var ändå genomfrusen efter ett arbetspass.

Jag kan inte duscha på morgonen. Det är plågsamt. Jag huttrar och hackar tänderna. :cautious: jag duschar helst 2-3 timmar innan jag går och lägger mig, har extremt tjockt och långt hår som behöver minst den tiden att torka. Exempel: duschade typ 18 igår. Gick och la mig 22, med utsläppt hår. Upplever ändå inte att det är helt torrt än. :p blåser det aldrig, det tar för lång tid.
Tips: Raka nacken :grin: Det går så mycket snabbare att borsta håret då och håret blir mindre tjockt utan att påverka utseendet alls. Det syns bara när jag har håret uppsatt och det är inte fult heller :p

Tycker det är lite märkligt att vissa väljer att duscha på morgonen istället för på kvällen.
Jag duschar alltid på eftermiddagen eller på kvällen men aldrig på morgonen. Mitt hår tar runt en halvtimma med fön på högsta effekt att torka. Aldrig att jag skulle orka stå och göra det vid sextiden på morgonen :crazy:
När duschar ni? Och ni som duschar på morgonen hur snabba är ni?
Duschar vanligtvis på morgonen, struntar i om håret är torrt när jag går hemifrån.

Tillägg: Tar 20 min att duscha, klä på mig och sminka mig om jag inte stressar.

Tips: Raka nacken :grin: Det går så mycket snabbare att borsta håret då och håret blir mindre tjockt utan att påverka utseendet alls. Det syns bara när jag har håret uppsatt och det är inte fult heller :p
Tanken har slagit mig, men mitt hår växer så långsamt att det nog skulle ta minst fem år att få tillbaka längden om jag ångrar mig :p

Olika men oftast duschar jag på kvällen pga av stallet.

har väldigt tunnt hår så räcker jag ruskar på huvudet så blir det torrt :D

Behöver jag duscha på morgonen går jag upp ca 20 min tidigare. Ibland så blir jag tvungen att duscha pga av diabetesen och rejäla kallsvettningar.

Jag behöver inte äta frukost på morgonen så morgonrutinen går rätt fort.

Förstår inte heller morgomdusharna - jag har ju bara sovit, finns väl inget akut behov av att tvätta mig då.

Buke har väl en överrepresentation av hästmänniskor och övriga friluftsmännidkor dock, där det faller sig mer naturligt att tvätta av sig skiten när man kommer hem om kvällarna.

Tvättar inte håret varje gång jag duschar, men hatar ändå att duscha på morgonen. Dels har jag inte tid, jag prioriterar att sova och dels är jag så frusen av mig att den där duschen gör att jag fryser hela dagen sen.

Tanken har slagit mig, men mitt hår växer så långsamt att det nog skulle ta minst fem år att få tillbaka längden om jag ångrar mig :p
Jag hade samma tvekan men det är ju i nacken så det syns inte när det håller på att växa ut. Både utsläppt och uppsatt. Då jag har jämt uppsatt så märker jag en liten awkward period när håret är för kort för hästsvansen men ändå längre än snaggat, men den perioden går ganska snabbt förbi och mer och mer hår kommer upp i hästsvansen. Men jag rakar då istället :D
Och får jag säga - på sommaren, heeeeerreguuuudd så skööönt, ingen svettig nacke! Men ändå långt hår :love:
Plus så håller min hästsvans sig snyggt uppe på mitt av bakhuvudet tack vare det, förut sjönk den så snabbt ned mot nacken :p Det sista är nästan den starkaste fördelen för mig.

Tycker det är lite märkligt att vissa väljer att duscha på morgonen istället för på kvällen.
Jag duschar alltid på eftermiddagen eller på kvällen men aldrig på morgonen. Mitt hår tar runt en halvtimma med fön på högsta effekt att torka. Aldrig att jag skulle orka stå och göra det vid sextiden på morgonen :crazy:
När duschar ni? Och ni som duschar på morgonen hur snabba är ni?
Jag duschar alltid på morgonen - varje dag! Tvättar håret minst 5 dagar i veckan - alla vardagsmorgnar. Jag avskyr att vara "sömnklibbig" och ryser vid tanken att klä på mig rena kläder på en kropp som legat och haft mer eller mindre varmt en hel natt :eek:

Tränar ofta på kvällen och då blir det en snabbdusch efter det också.

Jag kliver upp ca 6.30 och brukar vara, äten och klar, på jobb vid 8.30. Har tjockt och långt hår, men har en bra fön - ett tips till dig @karamelldrottningen att skaffa ;) Tar inte många minuter att blåsa håret hyfsat torrt, och så får resten torka medan jag äter frukost.

Enligt min personliga åsikt så duschar/tvättar sig vissa lite väl ofta :angel: Men det är ju bara vad jag tycker. Och en hel del tycker nog att jag duschar alltför sällan :p
Jag tycker att det är rätt tråkigt och tvättar håret bara en gång i veckan, möjligen en gång extra mitt i veckan när jag känner för det - dvs blir irriterad på hur fett det ser ut :meh:

Jag duschar på kvällen. Avskyr att duscha och fryser dessutom kopiöst och är trött så jag nästan spyr på morgonen. Obehagskänslan blir lite mindre på kvällen/dagen. 1-2 gånger i veckan får räcka.

Enligt min personliga åsikt så duschar/tvättar sig vissa lite väl ofta :angel: Men det är ju bara vad jag tycker. Och en hel del tycker nog att jag duschar alltför sällan :p
Jag tycker att det är rätt tråkigt och tvättar håret bara en gång i veckan, möjligen en gång extra mitt i veckan när jag känner för det - dvs blir irriterad på hur fett det ser ut :meh:

Just det för finns det väl studier om - att vi inte bör duscha varje dag?
Hår ska man ju iallafall inte tvätta varje dag - inte riktigt klar på varför, men mitt hår klarar sig fint med att tvättas 2-3 ggr i veckan efter invänjningsperiod

Jag älskar att duscha på kvällen och lägga det blöta håret på huvudkudden. :o Kudden blir sådär härligt sval (blöt) och doftar gott!

Men jag gillar att göra annat på kvällen också och det brukar istället bli att jag tvättar håret på morgonen. Fönar aldrig.

Duschar alltid på kvällen. Bara tanken på att dels kliva upp tidigare, och dels att sedan ge sig ut i kylan med fuktigt hår.. :crazy::nailbiting: För lite fuktigt blir det ju alltid, även om man inte tvättar det. Att gå och lägga sig nyduschad och fräsch däremot.. :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 102
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama