Alltså jag duschar kanske var tredje, ibland var fjärde, dag, och då uteslutande kvällstid. Visst är det skönt med en varm dusch på morgonen men det är så fruktansvärt att kliva ur och in i kylan. Hatar det. Alltså duschar jag bara på kvällen när jag kan gå direkt i sängen.
Min hud skulle torka och falla av i ett stycke om jag duschade varje dag. Undantaget var i somras när det var så varmt, då tog jag en tvåminuters daglig kalldusch utöver de vanliga.

Tycker det är lite märkligt att vissa väljer att duscha på morgonen istället för på kvällen.
Jag duschar alltid på eftermiddagen eller på kvällen men aldrig på morgonen. Mitt hår tar runt en halvtimma med fön på högsta effekt att torka. Aldrig att jag skulle orka stå och göra det vid sextiden på morgonen :crazy:
När duschar ni? Och ni som duschar på morgonen hur snabba är ni?

Morgonduschare här. Har inte klockat mig, men gissar på cirka 5-7 min.

Var tidigare en kvällsduschare, men har gradvis gått över till mornar. Jätteskönt sätt att vakna, håret är lättare att få lite ordning på när det är blött, och teet hinner gona till sig under tiden jag duschar.

Inga intvålningar eller annat dramatiskt. In i duschen, kör BM, så i med godkänt balsam. Duscha av. Klart. Varm och fräsch. Katten är också alltid med numer, hon leker med duschdraperiet, och klampar sedan runt i vattnet när jag torkar håret. Det har blivit en gemensamt rutin. :heart

Ni som tycker det är ofräscht att inte duscha på morgonen - vad gör ni om nätterna egentligen? :o Jag har svårt att tänka mig något man blir mindre äcklig av än att sova mellan rena lakan nämligen, så jag förstår inte riktigt känslan.
Sover och har ibland varmt. Känns som att jag har en hinna på mig då jag vaknar. Den ska bort!

Tycker det är lite märkligt att vissa väljer att duscha på morgonen istället för på kvällen.
Jag duschar alltid på eftermiddagen eller på kvällen men aldrig på morgonen. Mitt hår tar runt en halvtimma med fön på högsta effekt att torka. Aldrig att jag skulle orka stå och göra det vid sextiden på morgonen :crazy:
Jag duschar helst på morgonen så mitt hår hinner torka innan jag ska gå och lägga sig.
Kan ej använda hårfön, då blir håret stort som sjutton och går knappt att borsta.
Brukar duscha rätt snabbt.

Duschar inte så ofta, gör det på mina lediga dagar. Sen kör jag den dagliga hygienen i handfatet.

Tvättar håret på kvällen. Tvättar det ca 3 ggr/vecka. Duschar gör jag på morgonen. Jag svettas på nätterna när det är varmt förstås!
Nu har dessutom klimakteriet slagit till så nu spelar det ingen roll om det är varmt eller inte, svettas gör jag ändå .

Just det för finns det väl studier om - att vi inte bör duscha varje dag?
Hår ska man ju iallafall inte tvätta varje dag - inte riktigt klar på varför, men mitt hår klarar sig fint med att tvättas 2-3 ggr i veckan efter invänjningsperiod
Säkert. Min kropp klarar sig fint på det jag duschar, vilket är så "sällan" att jag helt ärligt skäms av att säga det i dagens samhälle :o
Därför nämner jag inte det.

Håret vet jag iallafall slits av att tvättas ofta, det syns direkt på mina toppar när jag har duschat. Men mitt hår är lite irriterande då det fortfarande envisas med att bli fett i hårbotten efter ett par dagar, har liksom motpolerna av problem i ett och samma hår :cautious:

Duschar oftast på kvällarna. Händer att jag duschar på morgonen (om jag vaknat svettig typ) men tvättar sällan håret på morgonen.

Duschar verkligen inte varje dag. Ser absolut inget behov av det, svettas ytterst sällan och tvätta sig under armarna och i ansiktet kan man göra även utan att duscha.
Brukar bli dusch efter träning vilket sker max varannan dag men oftast mer var tredje dag.
Tvättar oftast håret när jag väl duschar men inte alltid.
Blir mest kvällsdusch men händer att det sker på morgonen också, eller på eftermiddagen om jag jobbar kväll.
Fönar luggen torr men inte resten av håret. Gör inget om det är lite fuktigt fortfarande när jag kommer till jobbet.

Duschade alltid på morgonen förut, kände mig inte vaken annars. Dessutom hatar jag att gå och lägga mig med blött hår. Nu på äldre dar har jag inte samma behov av att duscha, svettas nästan aldrig, håret blir inte fett mm (för- och nackdelar med stigande ålder) duschar jag i snitt två gånger i veckan. Ingen har klagat än ;)

Jag duschar alltid på morgonen - varje dag! Tvättar håret minst 5 dagar i veckan - alla vardagsmorgnar. Jag avskyr att vara "sömnklibbig" och ryser vid tanken att klä på mig rena kläder på en kropp som legat och haft mer eller mindre varmt en hel natt :eek:

Tränar ofta på kvällen och då blir det en snabbdusch efter det också.

Jag kliver upp ca 6.30 och brukar vara, äten och klar, på jobb vid 8.30. Har tjockt och långt hår, men har en bra fön - ett tips till dig @karamelldrottningen att skaffa ;) Tar inte många minuter att blåsa håret hyfsat torrt, och så får resten torka medan jag äter frukost.
Den jag har är ett år gammal och fått den av min modemedvetna moster som har full koll på det senaste och den ska tydligen vara bland de bästa på marknaden :meh:

Ni som tycker det är ofräscht att inte duscha på morgonen - vad gör ni om nätterna egentligen? :o Jag har svårt att tänka mig något man blir mindre äcklig av än att sova mellan rena lakan nämligen, så jag förstår inte riktigt känslan.
Jag byter inte sängkläder varje dag, utan en gång i veckan. Jag byter underkläder dagligen. Att inte duscha på morgonen känns ofräscht.

Sover naken. Objektivt sett är mina underkläder och mina "stadskläder" renare än min säng. Detär sällan jag har kläder en hel veckas utan att tvätta eller skölja upp. Och som sagt - underkläder och strumpor byts varje dag.

Så att "sova mellan rena lakan" gör jag bara en dag iveckan. Den dagen jag bytt sängkläder.

Säkert. Min kropp klarar sig fint på det jag duschar, vilket är så "sällan" att jag helt ärligt skäms av att säga det i dagens samhälle :o
Därför nämner jag inte det.

Håret vet jag iallafall slits av att tvättas ofta, det syns direkt på mina toppar när jag har duschat. Men mitt hår är lite irriterande då det fortfarande envisas med att bli fett i hårbotten efter ett par dagar, har liksom motpolerna av problem i ett och samma hår :cautious:
Nu blir jag lite nyfiken. Hur ofta duschar du? En gång i veckan, månaden eller dan före dopparedan :D

Jag blir ofta varm och svettig när jag sover så vill tvätta mig på morgonen. Då jag ofta kommer hem sent från stallet på kvällarna orkar jag inte tvätta håret då för det hinner inte torka.

Så dushar morgontid och låter håret självtorka på dan.

Med tanke på hur håret ser ut när jag vaknar och hur varm jag är när jag sover skulle det vara rent äckligt att inte duscha innan jobbet
Jag går upp max en timme innan jobb och är på jobb när jag ska

Ni som duschar så hårt blir blött; jag fattar inte?

Måste man bli blöt i håret av att duscha? Jag sänker duschen eller använder handduschen. Håret blir blött bara de gånger jag tvättar det. (och när jag simmar :) )
Tvättar håret ca en till två gånger i veckan. Men ändå drygt att stå i duschen på morgonen. Kallt och eländigt att ta på sig huttrandes av köld

Duschade alltid på morgonen förut, kände mig inte vaken annars. Dessutom hatar jag att gå och lägga mig med blött hår. Nu på äldre dar har jag inte samma behov av att duscha, svettas nästan aldrig, håret blir inte fett mm (för- och nackdelar med stigande ålder) duschar jag i snitt två gånger i veckan. Ingen har klagat än ;)

Lovar, du luktar inte illa :p

Vilketsomhelst och snabbare på morgonen än på kvällen.

Åker isf till jobbet med blött hår och låter det självtorka. (och har sannolikt inte tvättat det utan bara hällt i vatten)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 102
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama