Duscha hästen

Sv: Duscha hästen

nej skimmelhästar blir inte gröna av såpa ;) inte våra vita hästar iaf :angel:

Jag duschar min islandshäst varje dag efter träningen. Inte hela hästen, utan går över från bakom öronen bak till där sadeln har legat. Vill inte blöta ner korset i onödan i med att vi har ett stenstall som är bra svalt under sommaren.
+ benen svalkar jag varje dag med.

när det är storstädning på hästen så blir det vatten och grönsåpa(även gulsåpa) den miljövänliga då!

sen för att få man, svans och hovskägg "fluffigt" och lätt att kamma ut, så använder jag mig av barnängelns babyoil :rofl: den är helt miljövänlig och snäll mot hästen, finns även utan parfym. Funkar perfekt!! :D

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 688
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka