S
supernova
Hej! I söndags var jag och provred en häst som jag verkligen föll för. Hon var huuur go som helst och mysig att rida och allt det där. Saken är bara den att jag är hoppryttare och tävlar då givetvis i hoppning, men jag hoppade inte hästen i fråga. Då jag knäckte revbenen minutrarna innan jag red henne (jag provred en annan häst innan och hon slängde av mej så jag knäckte några revben. och jag vet att det var dumt att rida när jag hade ont) så hade jag ingen möjlighet att hoppa henne för jag hade så sjuhelsikes ont. I dressyren gick hon fint och allt det där och när ägaren visade henne i hoppningen så gick hon superbra och allt det där.
Min fråga är alltså om det är dumt att köpa henne utan att ha hoppat henne innan, när mina planer är att tävla henne i hoppning? Det säger sig väl nästan självt att det är, men jag föll verkligen för henne och kände att hon är number one! Och ni hästägare vet hur stark den känslan är när man för första gången red sin älskling...
Tack på förhand!
Min fråga är alltså om det är dumt att köpa henne utan att ha hoppat henne innan, när mina planer är att tävla henne i hoppning? Det säger sig väl nästan självt att det är, men jag föll verkligen för henne och kände att hon är number one! Och ni hästägare vet hur stark den känslan är när man för första gången red sin älskling...
Tack på förhand!