Dumpad katt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Xeline
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 997
X

Xeline

Jag tror att någon har dumpat en katt.

Idag dök det plötsligt upp en katt. En jättefin katt. Den är supersocial och verkar van vid både människor och hundar, men inte hästar - mitt i en hästby. :confused:

Förmodligen en kastrerad hane, en fertil hane borde väl ha stannat där det finns fertila honor, men denna katt valde att följa efter människor.

Jag har fixat en sovplats i stallet, där vill den inte vara, den vill in i ett hus. Men jag har två katter som inte uppskattar detta sällskap.

Det är verkligen bedrövligt, och inte första gången som det dyker upp en katt från ingenstans. Förra gången var den en exakt likadan katt som dök upp och fick ett hem hos en granne, ingen svarade då på annonser och uppsatta lappar, tyvärr blev den katten överkörd. Det är lite spokey att det dyker upp en kopia av förra katten....

Hur funkar folk egentligen ?

Jag kommer att se till att denna jättefina kisse hittar hem.

Sv: Dumpad katt

Jag har också tagit hand om en katt igår. Men den har strukit vid stallet ett tag o vi vet varifrån den kommer. En bonde som låter katterna föröka sig ohämmat så han bryr sig inte om den här katten, garanterat.

Har hos föräldrarna också en katt som varit innekatt innan som dumpades vid vårt förra stall. Den har varit stallkatt för att sedan flytta o bli katt i villaområde tillsammans med övriga 5 katter i familjen.

Kanon att du ordnar hem åt den där katten! :bow:

/Mitrolle som är inne på 4:e eller 5:e adoptionskatten som ska få nytt hem.

Det kan precis lika gärna vara så att den söker sig efter ett nytt revir och har därför gett sig ut på långvandring. En av mina föräldrars katter gör det ibland. Det finns mycket katter i området och när han har blivit äldre har hans revir kring deras hus minskat.

Eftersom katten är lugn och social är det inte otroligt att den redan ett hem. Åk till veterinären och be dem scanna katten för att se om den är chipmärkt. Du kan ju också sätta in en annons i tidningen för att se om någon vill ha tillbaka en bortsprungen katt.

Men om någon har dumpat den är det ju tragiskt...

jag har mailat katthemmet för att se om de har någon försvunnen som matchar den här katten.

Det kan mycket väl vara en katt som försöker utvidga sitt revir. Men det som jag tycker är lite underligt är att den sätter sig utanför ett hus där det redan bor en konung-katt. Eller kommer till vår VÄLDIGT katt-täta by.

I vilket fall har ingen sett till honom sen igår. Så han kanske har gått hem igen.

hej

Det kan inte vara en katt som bara hälsar på eller har tappat bort sig?
Min ena får för sig att han ska flytta ibland och går då till grannen eller nån annan han träffar på som ser snäll ut.
Som tur är har de alltid släppt ut honom & han har halsband...Men han bävar för den dagen någon tror att han är hemlös eller tar honom...Bara en undran.

Testa att sätta ut lappar & sånt först,en del väntar ju ganska länge innan de ringer polis/katthem när katten sprungit bort.

Lycka till i vilket fall som helst

Mvh Zaria (fd Piglet81)

Det kan det säkert vara, grejen är at vi har rätt bra koll på katterna i trakten och den här har vi ALDRIG set förut och ingen av grannarna eller de inom ett par kilometers radie har en sån här katt.

Nu har han iallafall gått nånannanstans

Liknande trådar

Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 351
Senast: hoppsann
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt... 11 12 13
Svar
246
· Visningar
27 584
Senast: Krålus
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 796
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka