Dumma frågor.

H

HokusPokus

Jag funderade på en sak och jag hoppas att Ni vill svara på mina frågor. ;)

Hur ser man på bästa sätt om en kanin är smal eller fet?

Jag är rädd för att min kanin är i smalaste laget. :crazy: Hur vet jag det? Hur ser man det eller känner det?

Min kanin har fri tillgång till hö och vatten. Hon får 2-3 matskedar pellets/dag och frukt och grönsaker varje dag. :smirk:

Sv: Dumma frågor.

Undrar oxå den saken.
Har en pojkkanin på ca 4½ år som får fri tillgång på hö och vatten samt pellets och lite "kaninblandning" om dagen.
Jag tycker att han ser lite smal ut. Men det kanske beror på att han alltid får vara ute å springa i lgenheten så fort jag är hemma.

Nån som vet hur man ser om dom är för smala?

HokusPokus skrev:
Hur ser man på bästa sätt om en kanin är smal eller fet?
Tja.. Det beror mycket på vad du har för kanin. En bra tumregel är att om du känner två "knölar" på varje ryggkota är kaninen för smal, man ska egentligen bara känna en. Det gäller däremot inte alltid. Jag känner två knölar på båda mina knainer, och de är definitivt inte smala. Det beror också mycket på hur mycket musikler kaninen har.

Min kanin har fri tillgång till hö och vatten. Hon får 2-3 matskedar pellets/dag och frukt och grönsaker varje dag.
Tycker det låter som en jättebra diet. :D Hur gammal är kaninen?

entvåtrefyra

Jag har en dvärgvädur. Hon är två år gammal och hon bor inne och är ute och springer minst 8 timmar/dag.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 848
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 335
Senast: Enya
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 698
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar