Det gör inget, det var trevlig information och vi är glada för din skull Förmodar att det finns mer info i nån annan tråd som jag inte följer (ännu).oj fel tråd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gör inget, det var trevlig information och vi är glada för din skull Förmodar att det finns mer info i nån annan tråd som jag inte följer (ännu).oj fel tråd.
Fast det är ju enda stället att bo på? Men ja, jag vet att det inte är optimala platsen men ändååå!!!För att du bor på svenska västkusten..?
Samma här! Men kan inte säga varförOm jag blivit kall (nu menar jag sådär in-i-märgen-kall, inte att man stått och huttrat en stund) och sedan får upp värmen, så blir jag ofta törstig. Är det så för någon annan, och vad beror det på i så fall?
Vatten är rätt viktigt för att kunna reglera kroppstemperaturen, så min gissning är att det har med saken att göra?Om jag blivit kall (nu menar jag sådär in-i-märgen-kall, inte att man stått och huttrat en stund) och sedan får upp värmen, så blir jag ofta törstig. Är det så för någon annan, och vad beror det på i så fall?
Nu gör jag en kvalificerad sjuksköterskegissning (snäppet bättre än killgissning): När du fryser drar blodkärlen ihop sig, blodtrycket höjs, och njuren jobbar för att sänka blodtrycket, således fyller den blåsan med urin. Man blir (har jag hört) kissnödig av att frysa (blir själv alltid kissnödig på badhus).Samma här! Men kan inte säga varför
Låter som en helt klart godtagbar sjuksköterskegissningNu gör jag en kvalificerad sjuksköterskegissning (snäppet bättre än killgissning): När du fryser drar blodkärlen ihop sig, blodtrycket höjs, och njuren jobbar för att sänka blodtrycket, således fyller den blåsan med urin. Man blir (har jag hört) kissnödig av att frysa (blir själv alltid kissnödig på badhus).
Efter du blivit varm igen slappnar blodkärlen av och mer vätska behövs till kroppen. Voila, du blir törstig.
Aldrig.Måste fråga om hur andra tänker kring detta. Du stannar vid en mötesplats och väntar in en bil som du ser är på väg. Mötesplatsen ligger på vänster sida av vägen. Under vilka omständigheter väljer du att köra in på själva mötesplatsen, dvs. korsa vägbanan, istället för att stå vid högerkanten i jämnhöjd med den?
Du stannar i jämnhöjd eller anpassar farten så ni möts vid den, den andra bilen håller ut på mötesplatsen och du är kvar där du är med din bil. Ser tyvärr allt för många nötter som kör förbi och sen får man nästan hamna i diket bägge två för det är smalt och ingen vägren.Måste fråga om hur andra tänker kring detta. Du stannar vid en mötesplats och väntar in en bil som du ser är på väg. Mötesplatsen ligger på vänster sida av vägen. Under vilka omständigheter väljer du att köra in på själva mötesplatsen, dvs. korsa vägbanan, istället för att stå vid högerkanten i jämnhöjd med den?
Aldrig, låter livsfarligt. Givetvis stannar man på rätt sida vägen.Måste fråga om hur andra tänker kring detta. Du stannar vid en mötesplats och väntar in en bil som du ser är på väg. Mötesplatsen ligger på vänster sida av vägen. Under vilka omständigheter väljer du att köra in på själva mötesplatsen, dvs. korsa vägbanan, istället för att stå vid högerkanten i jämnhöjd med den?
Jag tror det kan vara fler som hamnat i fel tråd. Inte bara Tranan.Vad kul!
Stör du dig på det?
Eller vilken tråd är jag i egentligen?
Jag har aldrig sett en sån mötesplats att någon skulle vara tvungen att köra över på fel sida.@Unafraid @Mia_R @Hedinn
Just händelsen som fick mig att börja fundera var dessutom på en väg där ingen brukar använda mötesplatserna när det bara är två personbilar utan släp, vilket gjorde mig ännu mer brydd. Man märker vad ryggmärgen säger ifrån om att fortsätta köra mot två rejäla framlysen som är på fel sida även om jag i tanken har koll på att det är ok.
Tänkte också att det var helt knäppt först. Men så började jag fundera.
En del mötesplatser kan vara ganska korta och snäva. Kan det behövas på vägar som är mindre än just denna om man möter stora/långa fordon? Kanske en timmerbil inte kommer runt mig för att det blir för snäv sväng att köra ut och sedan tillbaka? Eller om man möter något som är extra otympligt, typ en grävmaskin på trailer?
Finns det situationer när det ändå är vettigt/behövligt?
OM det skulle behövas, så antar jag att grävmaskinen går i typ 10km/h och man hinner ta ögonkontakt och vara överens.@Unafraid @Mia_R @Hedinn
Just händelsen som fick mig att börja fundera var dessutom på en väg där ingen brukar använda mötesplatserna när det bara är två personbilar utan släp, vilket gjorde mig ännu mer brydd. Man märker vad ryggmärgen säger ifrån om att fortsätta köra mot två rejäla framlysen som är på fel sida även om jag i tanken har koll på att det är ok.
Tänkte också att det var helt knäppt först. Men så började jag fundera.
En del mötesplatser kan vara ganska korta och snäva. Kan det behövas på vägar som är mindre än just denna om man möter stora/långa fordon? Kanske en timmerbil inte kommer runt mig för att det blir för snäv sväng att köra ut och sedan tillbaka? Eller om man möter något som är extra otympligt, typ en grävmaskin på trailer?
Finns det situationer när det ändå är vettigt/behövligt?
Måste fråga om hur andra tänker kring detta. Du stannar vid en mötesplats och väntar in en bil som du ser är på väg. Mötesplatsen ligger på vänster sida av vägen. Under vilka omständigheter väljer du att köra in på själva mötesplatsen, dvs. korsa vägbanan, istället för att stå vid högerkanten i jämnhöjd med den?
Kan, kan man säkert. But WHYKan man göra tomat baserade chips?
Frågar åt en vän.....