MissFideli
Trådstartare
Nån som vet varför han inte är visad/godkänd i Sverige?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så vitt jag vet är han åtminstone på väg hem till Finland och verka i avel nu i vår/sommar i något skede, läste jag på ägarens Facebook rätt nyligen. Han är ju godkänd i Danmark och Tyskland också.Har han verkat i finska aveln under tiden JH har haft honom? Annars är min spekulation att han har varit lite för hingstig för att de ska ha velat ha honom i avelsarbete och tävling samtidigt-och valt att prioritera tävling framför ev avel.
Så vitt jag vet är han åtminstone på väg hem till Finland och verka i avel nu i vår/sommar i något skede, läste jag på ägarens Facebook rätt nyligen. Han är ju godkänd i Danmark och Tyskland också.
Han har avkommor födda varje år från 2009-2015 och har verkat i avel också under 2015.
Kollade precis på ägarens hemsida, där står det att han är tillgänglig via Eklunda stuteri på 1-sto licens..Verkar till och med ha "betäckt" i Sverige förra året. Ska finnas med i Eklundas hingstprogram stod det någonstans, men jag hittar honom inte där.