Dubbel AQHA Show i Norrland

Sv: Dubbel AQHA Show i Norrland

Ja, Vattlångstävlingen 2005 gick inte av för hackor. Inte för att vara här i alla fall. Jättebra och trevliga medtävlanden. Tyvärr så fick jag halt häst då, så jag deltog bara i en gren innan det upptäcktes.
Vilka var det som var där? Vi kanske har setts men inte vet vilka ni är.
Men visst vore det väl kul om vi kunde träffas i Sundsvall - vi som nu väljer att åka dit.
Och ja, nog börjar det bli en hel del Quartrar och Paintar här uppe också nu. Per person är det inte alls säkert att det är färre här än där.

Vad tävlar ni i om ni kommer till Sundsvall?

Mvh

CaliforniaSwed skrev:
Och sen bruka det vara en rätt så bra storlek wras tävling i Vatttlång slutet på Juli.

Det finns mer Quarter än du tro...

Missförstå mig rätt nu...:crazy: Men jag tycker det är synd att Vattlång tävlingen är så stor då det "bara" är en D-tävling... Det är många ryttare som är med som är för tok för duktig för det!

Men tyvärr så verkar c-b tävlingar skrämma många, vad det nu kan bero på ... licenser, konkurrens m.m m.m. kanske????:confused:
Ja, jag har inget bra svar på det....

Ja, Quarter antal ökar här uppe oxå!!:banana:

Ja det är "bara" en D tävling men inte alla mönsterna är. Föreåret hade dem c grenar med. De vill inte har störe på pappret för det börja blir för dyrt med alla licenser och sen blir det FÖR serioust om det är högre nivå tror jag. Det är en enormt trevlig tävling. Jag har varit där alla 10 år och kommer åka dit varända år de har det. Jag bry mig icke om det stanna en D hela tiden. Det är alltid bra för tränning. Och att får träffa alla. :D

Min använder namn kanske ger dig en "clue".

Jag tror jag är den ända från california, sen bruka jag har en tält med kläder.

Solafekub skrev:
HC har legat på samma datum i tre år nu, så det är nog ganska uppenbart vilket som bestämdes först! :smirk:

okej, för jag vet att WINN skickade in till WRAS om att få ha tävling i sommras... och fick de beviljat... men visst är det synd att det hamnar sammtidigt som HC men vad jag ha hört så kommer det att komma ganska många. :)

QH´S skrev:
Hej, kommer de vara wras klasser också på tävlingen?. för de finns väl inte så många quartrar uppåt landet?? Anar att många klasser kan blir inställda pga brist på "Open" ryttare. Penga klasserna kan man ju räkna ut vilka som kommer att åka dit o dra hem..:devil:

Vad jag vet än så länge så kommer det bara vara en Quartertävling, det kommer att ligga en wras-tävling den 22 april och sedan en i juni också tror jag...

aaahh men det är inte helt säkert än. Vi kan mobba de fortfarande.:banana:

QH´S skrev:
Hej, kommer de vara wras klasser också på tävlingen?.
Det kommer inte att vara WRAS klasser för dom har inte ansökt om några sådana.

Ok,
nån som vet hur anläggningen är ? stallplatser.. framridning inomhus?.. övernattning.. osv. Har inte ridskolan hemsida?

Okej då vet jag vem du är.
Du hade jättefina kläder tycker jag.
Har du någon hemsida?
Mvh

Hej!
Jo, det är en fin anläggning.
Det finns 2 stycken ridhus under samma tak samt en jättestor uteridbana.
Jag har ingen aning om tävlingen kommer hållas utomhus eller inne, men det spelar ingen roll om vädret är bra. Stallplatserna finns i fräsha stallar. Med både spiltor och boxar.
Hör av er till arrangören för mer info, så slipper jag säga fel.
I somras när det var tävling där så fick man sova över gratis om man hade med sig madrass och sovsäck o.s.v. Jag vet inte hur det blir nu när tävlingen har lite mer "klass". Antagligen så kostar det väl något.

Mvh/F

Nej igen hemsida, men jag ska jobba på det efter det lunga ner här lite i mars.

Norrlands första Quartershow i Timrå är utsatt till 30/6 - 2/7. proppen ligger hos Monica Widh för att snart "släppas". Både tävlingen och framridningen kommer att vara inomhus. THFs anläggning är kalasfin och vi hoppas på en häftig westernhelg. Nästa år ska i tävlingen inte krocka med någon annan tävling, för självfallet blir det en succe som kommer att återkomma. Fram för mer stortävlingar, mer samarbete mellan westernklubbarna och framförallt mindre licenskrav och tvång. Varför måste allt kosta så himla mckt pengar och varför hoppar så många av WRAS, både klubbar och medlemmar?

Det finns ett info nr i WINN arrangerande klubb till Qshowen,
070 393 55 35

Hej!
Vill bara tala om att anledningen till att det blir tävling i Sundsvall samma helg som HC är för att det ska kunna ha NRHA- reiningen.

Samtidigt vill jag tala om för ER som tror att NRHA- reiningen BARA är öppen för Quartrar... FEL !!!!!!!!!!!
Det går lika bra att komma med en Nordis om Ni förstår vad jag menar... ALLA raser är välkomna!

Det kommer även att bli All Breeds- klasser!

Kommer tävlingen att "gå ihop" och det blir tävling även nästa år, så kikas det självfallet på ett annat datum!

Men på HC är det just mest kosse- klasser.
I sundsvall blir det "allt det andra"

Lite konukrrans på tävlingsekipage kommer det säkert tyvärr att bli.
Men det är sånt som händer ibland.
Man kan bara försöka göra det bästa av det hela!

Timrå Härstport Förening har en sådan superanläggning!
Den måste "upplevas" för att man ska förstå det!

Väl mött på tävlingsbanan i Sundsvall i sommar!

:bump:

Proppen är på G, den skall vara "ute" inom en vecka!

Bilgalningen skrev:
Lite konukrrans på tävlingsekipage kommer det säkert tyvärr att bli.
Men det är sånt som händer ibland.
Man kan bara försöka göra det bästa av det hela!

Men det är väl onödigt att se till att det krockar? ;) Jag tycker att man borde (av ren artighet och av hänsyn till tävlande, sponsorer, publik etc) se till att större arrangemang INTE krockar! Man kan ju i alla fall ha det som målsättning tycker jag...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka