Min pappa är finsk så jag ska registreras enligt SD. Deras tankar är ju idiotiska helt enkelt
Min pappa är dansk, så jag behöver också registreras. Jag tycker det är hemskt att de resonerar så.
Jag är född i Sverige, uppvuxen i Sverige, bor i Sverige, talar det svenska språket och är i stor sett som människor är. Jag har dock en del danska traditioner, äter en del dansk mat och som liten hade jag till och med hemspråksundervisning för att helt lära mig språket. Under hela min skoltid mobbades jag och ofta återkommande ord var "Jävla danskjävel, åk hem!!". Åk hem var? Var är mitt hem om inte i det landet jag är född i? Jag har aldrig känt mig riktigt svensk, aldrig känt lojalitet till landet som sådant, jag har ju under en stor del av mitt liv fått veta hur osvensk jag är, trots att Danmark är så likt Sverige som det ändå är.
Därför blev jag uppriktigt ledsen och besviken, och arg också, när jag fick höra att jag och andra med mig ska registreras enligt SD. Varför i all sin dar måste det poängteras att jag inte är en riktig svensk? Och så tänker jag att om jag tar så illa vid mig av detta, hur känner då inte de som faktiskt har invandrat till Sverige sig efter att få höra något sådant? Och andra, som är födda i Sverige och kan det där med svenska kultur och allt sånt, men ändå vill ha kvar lite av sina rötters kulturer och språk och liknande, hur känner de sig?
När är man svensk och hur beter man sig för att man ska räknas som svensk, enligt SD? Och VARFÖR måste det tryckas ner i halsen på mig och flera med mig att vi inte är svenskar rakt igenom?
Var ska jag ta vägen eftersom jag ju inte är dansk rakt igenom heller? Vem är jag? Var hör jag hemma? Pappa är född i Rödby, farfar var jude och förutom att vi har vallonskt blod så finns även blod från något annat land på pappas sida. Vi vet i vilket land, men det hade varit intressant att veta. Så jag är "inget", hör inte hemma någonstans. Jag vet bara att trots att jag är född och uppvuxen i det här landet, talar det här språket och är medborgare i det här landet, så är jag ändå inte en riktig svensk.
Och förresten, det skulle inte förvåna mig om danskar sätts som undantag där och inte behöver registreras. Söder låter dessutom som ett ganska danskt namn. Björn Söder borde kanske registreras överst i det där registret?