DSG-tråd, hur ser era ut?

Sv: DSG-tråd, hur ser era ut?

Åh, vad kul med en dsg tråd :D
Självklart tänker jag lägga ut lite bilder på mitt härtegull. Lillstitans den där dennis är kennel namnet, men till vardags kallas han Glenn. Han är en stor kille på 1,5år.

Glenn avänds främst som sällskap också håller vi på med lite lydnad. Vi har gått allmänlydnads kursen och väntar på att det ska börja någon fortsättningskurs. Han är utställde en gång med bra resultat. Tyvär har Glenn C höfter så det blir nog inte så många fler utställningar för våran del.

Lite bilder på min älskling

Länk till hela albumet: http://www.pixbox.se/alb_show_id323350_page2.html

(sorry för bildbomben :angel: )

Min tjej är VÄLDIGT godis fixerad, efter de kommer bollar. Så jag har de ganska lätt på de sättet o motivera henne :)
Har jag inget av de så lyssnar hon ganska bra om de inte kommer en ekkorre.. ;)

Ja min har väl alla sett och jag har som inga nyare bilder

407688.jpg

412750.jpg

184320.jpg

Vad kol han är med katten!Är dom bästisar?
Sista bilden säger mig det!

Ah, lilla Glenn börjar bli stor. Har han varit på några fler roliga kvälls-kissar? Ursäkta, men jag kommer alltid att förknippa honom med den. :D En av de roligaste berättelser jag läst :rofl:

Ja du...dom leker som om bägge vore hundar båda två men hunden har ju växt om katten numera :D

407685.jpg

407686.jpg

Katten gillar som synes också att vara med kvällspromenaderna ....:D

Ah, lilla Glenn börjar bli stor. Har han varit på några fler roliga kvälls-kissar? Ursäkta, men jag kommer alltid att förknippa honom med den. :D En av de roligaste berättelser jag läst :rofl:

haha, jag har lärt mig ett och annat efter den kvällen. Numera är jag beredd och har på mig skor och jacka när det blir dags för kvällskissningen... :rofl:

Ja du...dom leker som om bägge vore hundar båda två men hunden har ju växt om katten numera :D

407685.jpg

407686.jpg

Katten gillar som synes också att vara med kvällspromenaderna ....:D

Visst är det häftigt med såna katter!
Min hund och katt leker oxå med varandra fast Laban är lite större än din hund.

Agnes ser ut som en sådan som jag letar efter:love:. Jag hittar inte någon kennel som heter Youhais, men en massa hundar som heter det. Du har inte lust att hjälpa mig med kontaktinfo eller en hemsida?
U

jo det hittade jag, men hur har man fått fram rasen, är den godkänd mm?

Rasen tillhör pincher-släktet.. härstammar från gårdarna i Skåne o Danmark. Den blev erkänd av SKK -87 så det är en relativt ny ras, men den har funnits i århundranden innan erkännandet.

dsg är råttfångare o sällskapshundar, små men aktiva sådana. Förr användes de till att hålla gårdarna fria från råttor, rävar mm. Däremellan var de med i stallet, vallade boskapen o hjälpte till på jakten. De är kortdrivande på rådjur, duktiga på eftersök o fåglar skrämmer de upp väntar på skott o sen apporterar de. Väldigt allsidiga alltså....

Nu i dagarna har den även blivit erkänd av FCI så nu kan vi ut o tävla om de stora titlarna också, tex cacib.. :bump::rofl:

Läs mer på www.gardshund.com

Senast ändrad:

Liknande trådar

Y
Hundavel & Ras Jag ska förmodligen skaffa en hund nästa år om allt går som det är tänkt. Jag har haft en blandras rottis/dobberman som jag fick ta bort...
Svar
8
· Visningar
1 219
Senast: Lady_A
·
Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
3 009
Senast: Atalantha
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 569
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka