Så bra då.Ska jag vara riktigt ärlig, så är jag också väldigt glad för det.
Varför svarar du ens om du är så obekväm och besvärad av ämnet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så bra då.Ska jag vara riktigt ärlig, så är jag också väldigt glad för det.
Ja, en del blir kanske hjälpta av psykolog, andra inteMen det har jag inte motsatt mig. Alls. Sedan kanske det oftast är mer effektivt att gå till en duktig psykolog, men en del "siare" är ganska duktiga människokännare och med den kunskapen kan en del "se in i framtiden". Fast det har liksom inget med spåkulan att göra :-)
Så bra då.
Varför svarar du ens om du är så obekväm och besvärad av ämnet?
Ja, en del blir kanske hjälpta av psykolog, andra inte
Jag pratade med en tjej som ofta gick hos en spåkvinna, hon tyckte det hjälpte bättre än när hon gick hos psykolog
Tjejen valde att tro siaren, människor väljer att sätta sin tilltro till allt möjligt. Det ena är inte värre än det andra
Att vara bra människokännare är säkert en förutsättning för att vara siare
Vad bra att du är så tvärsäker på din sak. Då behöver jag inte skriva mer med dig!
Jasså? Jag tror jag drömmer i färg, men fakitkst inte tänkt på. Intressant tanke.En annan intressant grej jag blev varse om för några veckor sedan är att de flesta (majoriteten?) drömmer i svartvitt. Aldrig reflekterat över faktiskt! Tydligen började människor drömma mer i färg när färgtvn kom. Men visst är många drömmar jag drömt i svartvitt när jag analyserar o tänker efter. Men lika mycket i färg, och har bara antagit att alla är det.
Så badass du drömmer!Jag kommer nästan alltid ihåg vad jag har drömt och oftast drömmer jag helt surrealistiska drömmar. I natt drömde jag t ex att Gandalf fick en yxa i ryggen, sedan träffade jag en rysk kvinna som skar av sig sin läpp som någon sorts styrkeuppvisning (under tiden funderade jag på om hon var en sådan person som inte kunde känna smärta) och mot slutet av drömmen så drömde jag att jag kunde tyda vad en person var ämnad att bli genom att titta i en slev med rödbetssoppa. Fettet på ytan formade sig till ett ansikte som sjöng och det passade mycket bra för den jag testade hade en väldigt vacker sångröst.
Under tiden jag tog körkort drömde jag nästan varje natt om trafikolyckor som alltid slutade med att någon blev halshuggen.
Hade jag trott att det fanns något uns av sanning i drömmarna eller att de kunde säga något om framtiden så hade jag blivit knäpp. Så det gör jag inte .
Ja jag tror att de är produkter av vad som försiggår i ens huvud samt att allt som försiggår där inte är helt medvetet. På så sätt kan en genom drömmarna bli varse saker en inte tänkt på att en tänker på. (Lite lagom freudianskt sådär.) Precis som med att läsa romaner kan drömmar vara ett verktyg för att utforska känslor och perspektiv.Tror ni drömmar betyder något?
Det enda jag är tvärsäker på, är att jag inte är säker på något allsOch för övrigt tycker jag den delen av diskussionen är intressant också.
Att den som sväljer allt med hull och hår betraktas som "öppen".
Och den som är nyfiken, ifrågasätter och vill veta mer betraktas som "tvärsäker" och "ej öppen".
Upp- och nedvända världen, verkligen.
Är det inte ganska förmätet att tro att vi människor kan uppfatta hela världen och vad den innehåller med våra små patetiska sinnen?
Det är väl våra små hjärnor som vetenskapen bygger fakta från?Jo. Våra hjärnor är främst anpassade för att överleva och reproducera under primitiva förhållanden i Afrika och inte för att intuitivt förstå oss på komplexa saker. Att inte lita på sina sinnen eller sin intuition när det kommer till komplexa problem, och istället förlita sig på den vetenskapliga metoden, är att vara öppen på riktigt.
Jag hörde på radion för en eller två dagar sedan om ett företag som sökte medium via Arbetsförmedlingen.Problemet är väl att man brukar bli idiotförklarad om man "tror på sådant trams" och skriver om det här...
Fast t.o.m tanten på AF tyckte att jag borde satsa på healing och leda meditationer
Det är väl våra små hjärnor som vetenskapen bygger fakta från?
Vetenskapen kommer inte från några högre stående varelse, den kommer från oss. Vi myror här på denna lilla blå kulan i universum
Vår vetenskap kanske har tagit ett litet myrsteg på en sträcka som är lika lång som härifrån till andra sidan universum.Med den vetenskapliga metoden så kan vi bryta ner komplexa problem till en nivå som är lättare för våra sinnen att hantera. Att detta har producerat resultat är väl rätt uppenbart i den högteknologiska värld vi nu lever i.
Vad är det för slutsats du vill dra från att våra hjärnor är "små" och våra sinnen "patetiska"?
Japp, jag blev tipsad om det Men då jag inte har något konkret att visa upp (diplom, certifikat, betyg eller liknande) + att det var i helt fel ände av landet så gick det bort - men det ökar ändå hoppet om att även jag kan hamna där en dag.Jag hörde på radion för en eller två dagar sedan om ett företag som sökte medium via Arbetsförmedlingen.
Ja, jag vet själv att jag drömde en sexuell dröm om en kille som jag inte ens haft en tanke att ha ett seriöst förhållande med och sen efteråt går jag och funderar på vad det kan tänkas betyda.Ja jag tror att de är produkter av vad som försiggår i ens huvud samt att allt som försiggår där inte är helt medvetet. På så sätt kan en genom drömmarna bli varse saker en inte tänkt på att en tänker på. (Lite lagom freudianskt sådär.) Precis som med att läsa romaner kan drömmar vara ett verktyg för att utforska känslor och perspektiv.
Jag drömmer ibland löjligt tydliga drömmar. De får mig att gå och fundera på känslor jag kanske inte hade lagt den tiden på annars.
Vår vetenskap kanske har tagit ett litet myrsteg på en sträcka som är lika lång som härifrån till andra sidan universum.
Det finns
Saker som jag vet, saker som jag inte vet och saker som jag inte vet att jag inte vet.
Hur långt har vetenskapen kommit, tror du?
Visst har vi många apparater, men vem säger att dom apparaterna kan uppfatta det vi inte vet att vi inte vet.
Människans sinnen är patetiska/ begränsade även i jämförelse med andra varelse på vår egen planet.
Om forskare,vetenskapsmän inte hade haft ett öppet sinne.Din poäng är alltså att det finns massa saker som vi inte vet om. Jag håller med dig. Men den vetskapen gör det ju inte mer motiverat att tro på saker som det inte finns empiriskt stöd för.