Drömtydning

Vad räknas till öppenhet?

Öppenhet för mig är acceptans. Acceptans över att en hel del människor, fler än vad vi tror, har en ökad känslighet för omgivningen. För det som syns...och det som inte syns. Det finns en till dimension...varken vi vill eller inte. :)

Precis så @Squie :) jag är glad att det finns andra forum för det :D

Har du lust o PM:a var du hänger? :)

Öppenhet för mig är acceptans. Acceptans över att en hel del människor, fler än vad vi tror, har en ökad känslighet för omgivningen. För det som syns...och det som inte syns. Det finns en till dimension...varken vi vill eller inte. :)

Acceptans för att betrakta fria fantasier som fakta?

För mig är öppenhet att vara beredd att ändra sig när någon bevisar att det förhåller sig på ett annat sätt än man först trodde. Det bygger äkta kunskap.

Att vara öppen på andra sätt är sätt att förhindra kunskap och återvända till medeltida häxkonst, tomtar, gastar och troll.

Äsch, jag orkar inte ens bemöta ditt inlägg, @sjoberga . Jag är i alla fall enormt glad och tacksam över att äntligen vara i princip fullständigt smärtfri, helt utan starka mediciner och allt som hör till :bow:
Dessutom har jag träffat betydligt fler oseriösa läkare än mediala...

:bow::bow::bow: :love:

Det är mest grupper på fb :)

Acceptans för att betrakta fria fantasier som fakta?

För mig är öppenhet att vara beredd att ändra sig när någon bevisar att det förhåller sig på ett annat sätt än man först trodde. Det bygger äkta kunskap.

Att vara öppen på andra sätt är sätt att förhindra kunskap och återvända till medeltida häxkonst, tomtar, gastar och troll.

Nackdelen med Buke. Folk har inte vett att låta andra vara utan ska klanka ned på folk hela tiden. Men o andra sidan...det är socialpsykologi.

Och som du märker TS, det går inte att ens nämna medialitet, drömtydning etc på buke. Du blir som människa dissad direkt.

Jag kommer nästan alltid ihåg vad jag har drömt och oftast drömmer jag helt surrealistiska drömmar. I natt drömde jag t ex att Gandalf fick en yxa i ryggen, sedan träffade jag en rysk kvinna som skar av sig sin läpp som någon sorts styrkeuppvisning (under tiden funderade jag på om hon var en sådan person som inte kunde känna smärta) och mot slutet av drömmen så drömde jag att jag kunde tyda vad en person var ämnad att bli genom att titta i en slev med rödbetssoppa. Fettet på ytan formade sig till ett ansikte som sjöng och det passade mycket bra för den jag testade hade en väldigt vacker sångröst.

Under tiden jag tog körkort drömde jag nästan varje natt om trafikolyckor som alltid slutade med att någon blev halshuggen.

Hade jag trott att det fanns något uns av sanning i drömmarna eller att de kunde säga något om framtiden så hade jag blivit knäpp. Så det gör jag inte :).

Drömmar betyder mycket, tror jag
Det vi drömmer om är sådant vi behöver bearbeta, det vi är rädda för eller hur vi ska lösa en viss situation. Utan drömmar skulle vi bli galna

Drömmar betyder mycket, tror jag
Det vi drömmer om är sådant vi behöver bearbeta, det vi är rädda för eller hur vi ska lösa en viss situation. Utan drömmar skulle vi bli galna
Det ligger garanterat något i det, för tänk dom som inte har någon att prata med, hur skulle de få utlopp för sina intryck/upplevelser m.m.
Det blir som att gå och bära på något tungt man inte kan bli av med. Så det är nog väldigt bra att vi drömmer. :)

En annan intressant grej jag blev varse om för några veckor sedan är att de flesta (majoriteten?) drömmer i svartvitt. Aldrig reflekterat över faktiskt! Tydligen började människor drömma mer i färg när färgtvn kom. :D Men visst är många drömmar jag drömt i svartvitt när jag analyserar o tänker efter. Men lika mycket i färg, och har bara antagit att alla är det.

Jag drömmer ofta att jag är "andra" människor, drömmer ofta att jag är man av någon konstig anledning. Drömmer ofta ganska konstiga drömmar också :p

Kan inte komma ihåg en enda dröm jag haft om hästar trots att jag haft häst sen jag va 14 och ridit sen jag va 7...
Killar kan jag drömma om :p Tyvärr ser jag aldrig "ansiktet" på den som är "min kille" :( så jag vet inte vem jag ska leta efter ;) Har alltså inte ens en "typ" när jag sover ;) Det är bara känslan jag kommer ihåg... Den jag letar efter :)

Men oftast drömmer jag "actionfilmer" alltså inte existerande filmer eller ens från böcker jag läst, utan brukar på skämt säga det att om en manusförfattare fick se mina drömmar skulle hen ha gratisfilmer för ett bra tag framåt :) (action ala CSI, Spooks, Scorpion mfl)

En annan intressant grej jag blev varse om för några veckor sedan är att de flesta (majoriteten?) drömmer i svartvitt. Aldrig reflekterat över faktiskt! Tydligen började människor drömma mer i färg när färgtvn kom. :D Men visst är många drömmar jag drömt i svartvitt när jag analyserar o tänker efter. Men lika mycket i färg, och har bara antagit att alla är det.
Va? Jag har nog aldrig drömt i svartvitt!

Oj, va trevligt o träffa en så öppen människa. :)

Annars håller jag med dig, Buke är inget ställe man diskuterar medialitet, väsen och öppenhet på. Knappt man ens diskuterar HSP-personlighet.

Jag bemötte det du kallade öppenhet, där jag har en helt motsatt uppfattning om vad det innebär att vara öppen för nya kunskaper.

Det finns till exempel goda anledningar till att ingen med påstådda övernaturliga krafter fått ta del av James Randis utlysta 1 miljon dollar. Trots att många såväl kända som okända, som måste ha trott på sina förmågor, har försökt och misslyckats totalt.

Var och en blir salig på sin tro, och vi andra förhåller oss fortsatt öppna för ny kunskap så fort den är möjlig att påvisa som korrekt.

Jag bemötte det du kallade öppenhet, där jag har en helt motsatt uppfattning om vad det innebär att vara öppen för nya kunskaper.

Det finns till exempel goda anledningar till att ingen med påstådda övernaturliga krafter fått ta del av James Randis utlysta 1 miljon dollar. Trots att många såväl kända som okända, som måste ha trott på sina förmågor, har försökt och misslyckats totalt.

Var och en blir salig på sin tro, och vi andra förhåller oss fortsatt öppna för ny kunskap så fort den är möjlig att påvisa som korrekt.

Jag tror att många människor kan bli hjälpta av att gå till en siare och få råd. Bara för att personen känner att den har möjligheter att förändra saker i sitt liv. Personen tar tag i det som behöver förändras, då sker en förändring och siaren får rätt.
En spåkvinna kan ge människor hopp så någon nytta är det.

Jag tror att många människor kan bli hjälpta av att gå till en siare och få råd. Bara för att personen känner att den har möjligheter att förändra saker i sitt liv. Personen tar tag i det som behöver förändras, då sker en förändring och siaren får rätt.
En spåkvinna kan ge människor hopp så någon nytta är det.

Men det har jag inte motsatt mig. Alls. Sedan kanske det oftast är mer effektivt att gå till en duktig psykolog, men en del "siare" är ganska duktiga människokännare och med den kunskapen kan en del "se in i framtiden". Fast det har liksom inget med spåkulan att göra :-)

Liknande trådar

Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vaknade imorse, och sakta färdades jag från drömmarnas ljuvliga värld till den vakna världen. När det slår mig att jag har lämnat...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: cassiopeja
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 921
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar