Torktumlare
Trådstartare
I hela mitt liv har jag varit tokig i hästar och allt som hör därtill. Jag fick kämpa för att få börja rida, minst sagt! Innan dess så vart man i stallet och hjälpte till och fick rida ibland då stallägarn tyckte synd. Men jag lärde mig mycket jag bodde i stallet i 3 år och även fast jag inte fick rida så lärde jag mig otroligt mycket! Jag hjälpte till med allt från att leda småbarn på shettisar till att sela, ta ut i hagar osv. Jag kollade på vartända lektion och läste otroligt många böcker. Mina föräldrar ville hålla mig undan hästar överlag ig men det var svårt, fick jag inte smög jag dit. Det är inte förän ett år sedan jag fick reda på att en släkting, mycket nära till min pappa dog i en hästolycka. Men tillslut gick det inte att hålla mig undan och jag fick rida, okej det var bara 1 gång i veckan men jag hyrde på lov och jag hjälpte till för att få rida mer osv. Nu när jag är 17 snart så har jag fortfarande denna dröm, drömmen om en egen häst. Mina föräldrar säger att de inte betalar något, vill jag ha häst så får jag spara till den själv. Som 17 år, boendes i storstad där allt hästrelaterat kostar skjortan och går natur på gymnasiet lär jag ig inte ha varken tid eller råd. Men efter gymnasiet! Jag har inte sparat ngt, okej föräldrarna har ett sparkonto åt mig men det går till bil & körkort. Igentligen vart det bara en skriva-av-mig-tråd men nu vill jag ha svar på en liten fråga.
Ni som köpte häst själv, vad gjorde ni för att på bästa sätt samla in pengar? Kommer ju småjobba lite på lov osv men i övrigt? Finns det vissa ställen man kan dra åt? Jag har slutat äta godis ex och vinner en massa på det
men nu vill jag ha övriga tips tack till den som orka läsa
Ni som köpte häst själv, vad gjorde ni för att på bästa sätt samla in pengar? Kommer ju småjobba lite på lov osv men i övrigt? Finns det vissa ställen man kan dra åt? Jag har slutat äta godis ex och vinner en massa på det