Hur menar du med lösa hela dagen? Jag släpper ut på morgonen (oftast, det är två till vi har inhyrda i stallet, grunden är att var och en sköter sina hästar men vi hjälps åt, så de tar ett par pass i veckan som de släpper ut), barnen går upp och käkar frukost med mannen, vi jobbar, våra hästar går ju inte på lösdrift men har fri tillgång till hö, när barnen kommer hem från skolan käkar dem mellanmål, vi åker till stallet, sonen sätter sig med datorn eller går till sina kompisar om han inte tar med hunden och hänger på), dottern rider och vi åker hem igen. Hemma runt 19 vilket jag inte tycker är någon big deal. Vi har ju som sagt två till i stallet så ibland fixar jag boxarna på morgonen och ger hästarna en vilodag om vi ska göra något ihop med mannen. Jag känner att hästarna är faktiskt inte så stort problem att leja bort om vi vill göra något, dottern har gott om kompisar som gärna åker och fixar i stallet och rider de snälla, hunden däremot, där kan man snacka om att man blev fast när vi skaffade hund...
Extra grejer i stallet så som hagar och sådant brukar vi göra helger. Min man och barnen sover oftast till 11 då och då är jag hemma även om jag behöver stolpa en hage eller hämta hö. Hoppträning är väl det som tar tid. Men det behöver man ju inte om man nu inte blir utsläppt från huset mer än nödvändigt och inte har intresset ;-) .