Drömmande snurpe

snurpe

Trådstartare
Jag går och drömmer om att skaffa mig en raskatt :) Fast det vågar jag inte berätta för någon jag känner för då tycker de jag är helt galen som redan har tre kissar hemma :smirk:

Vore så himla roligt att kunna ställa ut och allt vad det innebär. Skulle vilja ställa ut mina husisar också, men är rädd att de är lite för skygga för det. Sitter var och varannan dag och letar bland rasfakta.

Har för tillfället förälskat mig i jätten Maine Coon :love: Är jag helt galen som går och drömmer? Känner att jag borde hejda mig, men drömma får man väl?

/snurpe

Det är klart du får drömma! :bump:

Det är väl ingen orelistisk dröm heller?? Ställa ut är jättekul, och det är faktiskt inte samma sak att ställa ut husis, eftersom de inte kan ta titlar, inte har någon standard att jämföra med osv...

Och, *hmm* fråga folk på den här sidan hur många katter de har... ;)

Men de i min närhet tyckte jag var galen när jag i september tog hem den tredje katten :smirk:

Helt orealistiskt är det ju inte. Jag har ju en stor trea på drygt 80 kvadrat trots allt :) Men ändå, fyra stycken, det känns som om jag till och med börjar tycka det är många. Vart ska detta sluta tro? :D

Har tittat på massor av hemsidor åt Maine Coon-uppfödare idag. De verkar ju bara för härliga!

/snurpe

Ska jag ha långhår så blir det en Maine Coon. Funderar lite på en jag med, men eftersom min kärringar är som det är så har dom bestämt mig för att inte skaffa nån än på ett tag.

De verkar ju helt underbara! :love:

Mina kissar verkar ta nya bra. Det fungerar ju fint med Vitnos iaf. Katla är lite rädd för henne men det fungerar bara bättre och bättre.

En raskatt blir det i så fall senare i vår när jag har mer pengar och dessutom haft ordentlig tid på mig att fundera över om det verkligen är en maine coon jag vill ha och självklart göra en del efterforskningar i rasen.

/snurpe

Visst verkar de underbara?! Jag vill också ha en maine coon, men just nu har jag inte råd (och så vill jag flytta till egen lägenhet först, bor ju fortfarande hemma :o). Jag bor nästan granne med en uppfödare (Löddeskogens Maine Coon) så jag får väl ringa dem någon dag och be att få komma och titta på underverken. :) Kanske man kan "beställa" kattunge av dem så småningom... Jag vill ha en brun- eller svarttabby, hane. Vilken färg tycker du bäst om? Tror du det är skillnad i pris beroende på färgen?

Helst skulle jag vilja ha en silver eller kanske en röd :love: Hur ser de cremefärgade ut?

Jag tror jag är mest intresserad av en hona :)

/snurpe

jag har blivit helt förälskad i rasen ragdoll och får jag som jag vill dimper det kanske ner en precis lagom till min födelsedag i maj :love:

Under kvällen har jag mailat en massa uppfödare av Maine coon, och då menar jag massor ;) Bra att höra sig för inför framtiden! Har fått 3 svar redan :) (och då skickade jag det första bara för ett par timmar sedan).

/snurpe

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 966
Senast: Lager
·
Övr. Katt Hej, Det är så att jag och min sambo bestämde oss för att skaffa katt när vi flyttade ihop, det blev en kattunge från stället där jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 577
Senast: anna_panna
·
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
41 948
Senast: norrsol
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 579
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V