Sv: *Drömma*
Super-roliga frågor och kul att läsa tråden...!
Du skriver - "om du fick välja" vilket gör mej lite förvirrad.
Menar du "om du fick drömma?" eller något annat?
Utveckla gärna!
Jag tänker att det är en viss skillnad mellan att välja och att drömma.... Under drömmar placerar jag mest sådant som knappt är omsättningsbart i praktiken
. Fast det kanske bara handlar om val det med...... *flummar*
CarolaLind skrev:
Om du fick välja?
*Tränare, (Om så för bara en gång)
Egentligen finns det många, många jag skulle vilja träna för - men som får förbli "dröm" av många olika anledningar (ekonomi.....).
Men den första jag kommer att tänka på är Hempfling.
Men då inte för bara en gång - sånt ger mej inget (fy nej
), så kvick och smart är jag inte att jag kan lära mej en massa bara på en gång, utan snarare för kontinuerlig uppföljning under några år (decennier)????
(du skrev *drömma* ju
)
CarolaLind skrev:
Vet inte om jag är korkad men jag förstår nog inte vad du menar
En snötäckt äng en klar vinternatt med fullmåne och stjärnklar himmel?
Eller tja, allt med stämning funkar men det är väl i och för sej ingen dröm - fullt uppnåeligt.
Skulle gärna haft en egen ridbana mitt ute i skogen, med vacker skog runtom. (det är ju en dröm i alla fall)
CarolaLind skrev:
*Särskild egenskap hos din häst
Om jag fick drömma eller?
Hm......... *tänker intensivt*
Fast om det handlar om mål - vad vi jobbar mot och med så ser det ut såhär med valacken - mer glädje i arbetet, bättre bjudning, att han är mer "med". Med detta vet jag att lyhördheten, följsamheten och ridbarheten kommer komma automagiskt
. Men det är knappast "drömmar" utan sånt jag vet kommer komma med lite jobb/tid
.
Drömmen med stoet vore om hon kunde ha varit 2 år istället för 12 när jag köpte henne....
CarolaLind skrev:
*Särskild egenskap hos dig
Dröm?
Tålamod helt klart - eller bara att jag vore mer harmonisk i mej själv och omgivningen....
CarolaLind skrev:
*Mål du kan nå innan årets slut.
Tja, som det känns just nu är det enda uppnåeliga innan årets slut att få fart på motivationen igen.
CarolaLind skrev:
Om jag ska drömma vill jag ha två - båda bomlösa (ev med någon sorts flexibel stabiliserings-"bom"-liknande) och specialsydda efter valacken passformsmässigt. En skolsadel som hjälper mej maximalt vid skolridning, en uterittsadel menad för längre ritter med "bekvämare" sits. Och varför inte en tredje menad för hoppning..... Gärna helsvart -alla beslag i svart metall.
CarolaLind skrev:
Spelar ingen roll egentligen, fast ska jag drömma så skulle jag vilja ha alla huvudlag (oavsett om det är kapson, sidepull, stånghuvudlag eller whatever) samma som med sadeln på valacken - helsvart med svarta beslag.
CarolaLind skrev:
Samma där - spelar egentligne ingen roll vad det är, bara det är helsvart (om jag ska drömma)
....
CarolaLind skrev:
Ehm, drömma om spö?
Nä....
Ja, isåfall samma tema som övrigt - helsvart....
CarolaLind skrev:
Jag tror att jag redan har min drömridklänning för valackens del i alla fall. Gärna någon fler fast i eldröd sammet.
För en fux - rödtotten eller hans mor, en cremefärgad ridklänning i stil med den klänning som Eowyn i LOTR har. Fast givetvis delad (ridklänning alltså) så att hästens rumpa syns - vill inte ha klänning som täcker "det viktigaste"