Drocken på

Det heter ju turtle-neck bib på engelska så polo-haklapp känns som ett logiskt ord för detta "plagg" :-)...

(eller dickey)

Halskrage heter den hos oss!

Vafalls?!? Så här ser en halskrage ut...

vista.halskrage.jpg

Men alltså... drock? Det ordet säger ju ingenting om vad det egentligen är för något. Då är det ju mycket mer logiskt med fejkpolo; det ser ut som en polotröja men är det inte. En drock låter som... nej jag har ingen aning faktiskt.

Men alltså... drock? Det ordet säger ju ingenting om vad det egentligen är för något. Då är det ju mycket mer logiskt med fejkpolo; det ser ut som en polotröja men är det inte. En drock låter som... nej jag har ingen aning faktiskt.

Fast så är det väl med allt, typ varför heter stol stol, det säger inget om vad det är heller?

Liknande trådar

Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 849
Senast: Otherside
·
Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Cattis_E
·
Fritid Insåg när jag tog fram mitt trangiakök att jag glömt hur man sätter ihop det. Eller ja, det jag brukade använda är inte likadant som...
Svar
18
· Visningar
547
Senast: Enya
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
3 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka