Dricker ur poolen med klorvatten

A

AnnikaH

Jag har en hankatt som är 2 år och han är lite udda eftersom han älskar allting som har med vatten att göra. :love:

Han vill gärna dricka ur kranen i köket, badrummet mm och nu dricker han även ur poolen :smirk:.

Vi har ju klorvatten i poolen, kan det vara farligt för honom att dricka där? Jag inser att det förmodligen inte är särskilt bra, men jag vet inte vad jag ska göra för att få honom att låta bli. Jag har två skålar med vatten som står ute alltid och vi byter vatten varje dag, så det finns färskt vatten att dricka.

Någon som varit med om något liknande?!

Sv: Dricker ur poolen med klorvatten

Ingen som har varit med om ovanstående eller har någon aning om ifall det är farligt? Jag hade tänkt ringa veterinären och fråga men jag trodde inte jag var den första som råkat ut för det här!!

AnnikaH skrev:
Ingen som har varit med om ovanstående eller har någon aning om ifall det är farligt? Jag hade tänkt ringa veterinären och fråga men jag trodde inte jag var den första som råkat ut för det här!!
:rofl: Våran kastrerade hankatt som också är två år dricker ur poolen.På kvällen när det är barn fritt i poolen hoppar han upp och promenerar runt kanten och tar sig en slurk här och där!
Han gjorde så förra sommaren också och han mår fin fint...Sen kan man ju undra hur gott det är men men...

Det är inga problem om de dricker dagen efter klorering. Dagen då det kloreras bör katten kanske hållas borta från poolen...

//julia

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: Castellini
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 636
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka